سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

کمبود زیر ساخت ها در پایتخت طبیعت ایران

شهردار یاسوج گفت: این شهر با وجود ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه فرد و در حالی که برخی نام پایتخت طبیعت ایران را بر آن نهاده اند اما با کمبود شدید زیرساخت‌ها در حوزه مبلمان و ساختار شهری مواجه است.

 به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ساختار شهری یاسوج عمری کمتر از 50 سال دارد و این شهر اکنون با مشکلات متعدد و معضلات اساسی در حوزه مبلمان شهری از جمله کمبود پارکینگ، وجود برخی صنف های آلاینده در سطح میادین شهری، خیابان‌ها و معابر ناموزون، ساخت و سازهای غیرمجاز و معضل جدی حاشیه نشینی دست و پنجه نرم می‌کند.

محیط اطراف این شهر زیبا را دامنه‌های وسیع، رودخانه‌های خروشان، جنگل‌ها، درختان و آبشارهای زیبا فرا گرفته است.

محمد علی جاوید دیدار اظهار داشت: وقتی پارک جنگلی یاسوج با آن وسعت و عظمت، رودخانه ساحلی بشار زیبا، آبشار مفرح یاسوج و منابع بکر و طبیعی و خدادادی در اطراف این شهر است نباید شهروندان و مردم همچنان در حسرت استفاده مطلوب و مناسب از خدمات شهری باشند.

جاوید ادامه داد: با وجود چنین فضای طبیعی و دل انگیز که برخی شهرها و نقاط مختلف کشور آرزوی آن را دارند باید زیرساخت‌ها و شرایط به گونه فراهم شود که رضایتمندی و استفاده بهینه شهروندان از این نعمت‌های الهی و طبیعی فراهم شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون شهر یاسوج علاوه بر ارائه خدمات شهری به جمعیتی افزون بر 115 تا 120 هزار نفر در محدوده خود، مشغول خدمات دهی به جمعیت حدود 40 هزار نفری در مناطق و روستاهای حاشیه این شهر است.

قرار است مناطق اطراف و حاشیه‌ای شامل روستاهای مهریان، بلهزار، مادوان های علیا و سفلی در منطقه سررود شمالی در قالب یک ناحیه جدید به شهر یاسوج الحاق شوند.

بیش از 30 درصد جمعیت حدود 245 هزار نفری شهرستان بویراحمد در حریم شهر یاسوج واقع شده است.

وی تأکید کرد: البته شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز کارهای عمرانی و خدماتی مناسبی را با همراهی و تعامل مجموعه مدیریتی استان به ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای رفاه حال و خدمات رسانی مطلوب‌تر به شهروندان آغاز کرده است.

جاوید بیان کرد: پارک ولایت به میزان حدود 14 هکتار در حاشیه رودخانه بشار، ساماندهی آبشار و پارک جنگلی یاسوج، پل چهارم بشار، پارک غدیر و بوستان بانوان از جمله این طرح‌هاست.


انتهای پیام/د



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.