سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکل: اوضاع حلب ننگی برای جامعه بین‌الملل است/ استفاده از روبنده جایگاهی در آلمان ندارد

صدراعظم آلمان، اوضاع بد انسانی در حلب را ننگی برای جامعه بین‌الملل دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "آنگلا مرکل" –صدر اعظم آلمان- اوضاع حلب در سوریه را ننگی برای جامعه بین الملل توصیف کرد.

گفتنی است، به دنبال تسلط گروه های مسلح تروریستی بر شهر حلب، اهالی این شهر، تحت محاصر در آمده‌اند و اجازه خروج از این شهر را ندارند.

صدر اعظم آلمان در سخنانی در نشست عمومی حزب مسیحی دموکرات با اشاره به بحران پناهجویان گفت: اینطور نیست که هرکسی به آلمان بیاید، بتواند در این کشور بماند. وی همچنین در خصوص استفاده از روبنده برای زنان گفت این پوشش جایگاهی در آلمان ندارد.

صدراعظم آلمان افزود: تمامِ 890 هزار نفر از افرادی که از جنگ فرار کرده‌اند و به آلمان آمده‌اند، نمی توانند در کشور بمانند. آلمان درخواست پناهندگی هر فردی را جداگانه بررسی می‌کند و با این مسأله به شکل فرار دسته‌جمعی برخورد نمی‌کند.

وی همچنین تأکید کرد آنچه در سال 2015 اتفاق افتاد، نباید بار دیگر تکرار شود. مرکل همچنین از تمامی افرادی که در مهار بحران پناهندگان کمک کردند و عملیات اسکان هزاران پناهجو را تسهیل کردند، تشکر کرد. وی گفت: این اقدام به عنوان افتخاری تاریخی برای کشور باقی خواهد ماند.

وی درباره استفاده از روبنده نیز گفت: این پوشش باید ممنوع شود و جایگاهی در آلمان ندارد.

مرکل همچنین تاکید کرد: آلمان نمی تواند کشوری قوی باشد، مگر در سایه اروپایی قوی و ما باید در این وضع، آنچه در توان داریم انجام دهیم تا اروپا از بحرانی که در آن است، خارج شود.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.