رئیس سازمان اطلاعات و امنیت خارجی آلمان درباره احتمال دخالت روسیه در روند انتخابات این کشور هشدار داد.

ادعای برونو کال: مسکو ممکن است در انتخابات آلمان، اختلال ایجاد کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، «برونو کال»، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت برون‌مرزی آلمان، مدعی شد روسیه ممکن است با استفاده از حملات سایبری به ایجاد اختلال در روند انتخابات این کشور بپردازد. وی تنها هدف مسکو را از این اقدام احتمالی، «ایجاد بی‌ثباتی سیاسی» در آلمان عنوان کرد. 

کال در گفتگو با روزنامه آلمانی «زوددویچه تسایتونگ»، از اروپا و بویژه برلین به‌عنوان اهداف حملات سایبری روسیه و حامیان این کشور، نام برد.  

انتخابات فدرال آلمان قرار است پاییز سال آینده برگزار شود و «آنگلا مرکل»، صدراعظم کنونی این کشور، برای چهارمین دوره متوالی در این رقابت‌ها، نامزد شده است. 

اوایل سال جاری میلادی، سازمان اطلاعات داخلی آلمان یک گروه طرفدار روسیه را مسئول رشته‌ای از حملات سایبری به سیستم‌های کامپیوتری دولت آلمان از جمله «مجلس سفلای» پارلمان این کشور، معرفی کرد. این گروه همچنین به تلاش برای تضعیف مواضع مرکل در حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی» آلمان، متهم شده است. 

در این گزارش همچنین، آمده است: واشینگتن اکتبر سال جاری میلادی، به طور رسمی روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرد. کرملین همواره این ادعاها را رد کرده است.     


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار