سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فقیر در دیدار با رئیس جمهور؛

آقای رئیس‌جمهور! لازمه مقابله با فساد، سیستم اطلاعاتی شفاف است

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در دیدار با رئیس جمهور به مناسبت روز دانشجو سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا فقیر نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در ابتدای سخنرانی خود به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه تهران در حضور رئیس جمهور اظهار داشت: سلام آقای رئیس‌جمهور! خدای را شاکریم که این برنامه با مهندسی مدیران دانشگاهی‌تان به جنگ شادی و استندآپ کمدی تبدیل نشد تا آئین‌های روز دانشجو بیش از این مایه شرمساری شما نباشد. اما چرا از حاشیه نشین‌های فراموش شده کارگران غریب، کامیون‌داران بی‌تریبون، کارتن‌خواب‌های بی‌پناه، قربانیان فقر و فساد و تبعیض و در یک کلمه از پابرهنگان مظلوم، احساس شرمساری نمی‌کنید؟

فقیر خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: آقای روحانی!  در این سه سال و نیم می‌شد به جای مزخرف نامیدن مسکن مهر، بر وعده‌هایتان پایبند می‌ماندید و یک میلیون خانوار چشم انتظار مسکن مهر را خانه‌دار می‌کردید؛ می‌شد به جای تزریق پول‌های کلان به جیب بعضی پزشکان کاسب‌کار به هشدارهای کارشناسان نظام سلامت گوش می‌دادید و پیشگیری را مقدم بر درمان می‌دانستید.

وی اضافه کرد: می‌شد به جای اعتماد به شرکت‌های بدعهد خارجی و برخورد گازانبری با دانشجویان معترض به قراردادهای آی‌پی‌سی در برابر وزارت نفت به شرکت‌های داخلی اعتماد می‌کردید؛ می‌شد به جای حذف طرح‌هایی همچون شبنم، کارت سوخت و ایران کد به وعده‌هایتان عمل می‌کردید و به شفاف‌سازی اقتصادی در کشور روی می‌آوردید.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی عنوان کرد: جناب آقای رئیس‌جمهور! لازمه مقابله با فساد، سیستمی اطلاعاتی شفاف است نه همایش‌های کلیشه‌ای، راه مقابله با فساد سیستمی آن است که حسن روحانی، علی لاریجانی و صادق آملی‌لاریجانی به جای شعار، شفافیت را از خودشان آغاز کنند. لیست اموال و دارایی‌هایتان را به افکار عمومی اعلام کنید، به جای ابلاغیه‌های نمایشی، فیش حقوقی‌تان را منتشر کنید. دانستن حق مردم است.

وی گفت: آقای رئیس‌جمهور! ما ریشه این به هم ریختگی را در یک چیز می‌دانیم. در عقب ماندن خواص از آرمان‌های حضرت روح‌الله، ما به پشتوانه این مکتب عزت و سربلندی را زیستیم. از امام خامنه‌ای آموختیم دل به نقطه‌های خیالی نبندیم و از امام خمینی آموختیم که کدخدا و هم پیاله‌هایش هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. باید به راه امام خمینی و خلف صالح او برگردیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.