مناظره سلیمی‌نمین و وکیلی امروز 13 آذر ماه در محل باشگاه خبرنگاران جوان برگزار می‌شود.

مناظره سلیمی‌نمین با وکیلی امروز برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مناظره عباس سلیمی‌نمین و محمدعلی وکیلی به مناسبت روز دانشجو امروز13 آذر ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است، این مناظره ساعت 14 در آمفی تئاتر باشگاه خبرنگاران جوان برگزار می‌شود.

در تاريخ 24 آبان 1332 اعلام شد که نيکسون معاون رئيس جمهور آمريکا از طرف آيزنهاور به ايران می ‏آيد. در مقابل دانشجويان مبارز دانشگاه نيز تصميم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سياه، هنگام ورود نيکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند. 

همچنین تظاهرات دانشجویان دانشگاه تهران، به عنوان اعتراض به ورود دنیس رایت، کاردار وقت سفارت انگلیس در ایران، از روز 14 آذر 1332، آغاز شد. روز 15 آذر ماموران انتظامی، در زد و خورد با دانشجویان، شماری را مجروح و گروهی را دستگیر و زندانی کردند.

صبح روز 16 آذر 1332، گارد مسلح رژیم مخلوع پهلوی وارد صحن دانشگاه شد تا فریاد مخالفان را در گلو خفه کند. ماموران گارد با حمله به دانشجویان بی پناه سه تن از آنان را به شهادت می رسانند.

حادثه 16 آذر 1332، بعنوان یک روز (مقاومت تاریخی) در تاریخ دانشگاه تهران ثبت شد. از آن پس، همه ساله دانشجویان دانشگاه تهران و دیگر دانشگاههای سراسر ایران مراسم و تظاهراتی به یاد شهیدان آن روز برپا می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار