سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرافکنی جدید ثامر سبهان علیه ایران

وزیر مشاور امور خلیج فارس عربستان در اظهاراتی مضحک مدعی شد ایران در هر کشوری حضور داشته باشد، عامل خطری برای آن به حساب می‌آید!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از النشره، ثامر سبهان، وزیر مشاور عربستان در امور خلیج فارس، مدعی شد: کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج (فارس) از «خطر حضور ایران» در منطقه آگاه هستند و اعلام کرد هم اکنون وحدت و انسجام کشورهای عربی در بهترین مرحله خود است. 

 وی افزود: سفر دوره‌ای ملک سلمان به کشورهای امارات، قطر، بحرین و کویت، تعجب‌آور نیست و این سفر با هدف تحقق منافع ملت های خلیج (فارس) صورت گرفته است.

سفیر سابق عربستان در عراق گفت: در سایه چالش هایی که امروزه  با آن مواجه هستیم، روابط کشورهای عربی خلیج هم اکنون در بالاترین سطح از انجسام و وحدت است و منافع تمامی کشورها یکی است.

ثامر سبهان همچنین گفت: آنچه کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) را به هم پیوند می دهد، روابط سیاسی نیست، بلکه روابط خونی، سرنوشت و آینده واحد است. تهدیدهایی که با آن مواجه هستیم برای همه یکسان است و موفقیت و پیروزی هر کشوری، موفقیت تمام کشورها است.

 وی در اظهاراتی مضحک مدعی شد: ایران در عراق و سوریه خرابی به بار آورد و روابط بین فلسطینیان و لبنانی‌ها را تخریب کرد. کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) امروز کاملا متحد هستد و از خطرات ناشی از حضورایران آگاهند.

ثامر سبهان در ادامه ادعاهای بی‌پایه و اساس خود گفت: : «حضور ایران در هر کشوری، عامل تخریب و برهم زدن وحدت آن است. هدف ایران از حضورش در منطقه چنین مسائلی است، اما کشورهای خلیجی (خلیج همیشه فارس) با آگاهی از این خطرها با یکدیگر متحد و در یک جبهه مقابل آن ایستاده‌اند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که حمایت عربستان سعودی و برخی همپیمانان عربش در منطقه از تروریست‌هایی که مردم سوریه و عراق را هدف حملات وحشیانه خود قرار می‌دهند، از کسی پوشیده نیست.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.