سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

ایجاد اشتغال 22درصدی کشور توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)

در دوسال گذشته سهم کمیته امداد امام خمینی (ره)در اشتغال کشور 22 درصد بوده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور درارومیه در دریدار یا استاندار آذربایجان غربی توانمند سازی و اشتغالزایی را از رویکرد های جدی این نهاد خواند و گفت : این نهاد در دو سال گذشته 18 تا22 درصد ایجاد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است .

برقعی با بیان اینکه این موفقیت با متوسط هزینه سیزده و نیم میلیون تومانی برای هر فرصت شغلی بدست آمده است افزود این در حالی است که هزینه در دستگاه های دیگر حداقل 200 میلیون تومان است .

برقعی افزود : در زمینه توانمند سازی تلاش می کنیم تا به تدریج تسهیلات بلا عوض پرداختی به افراد تحت پوشش کمیته امداد از بلا عوض به معوض تبدیل شود تا منابع پرداختی به این نهاد برگشت داده شود .

وی افزود : برای کمک هر چه بیشتر به اشتغالزایی ، توانمند سازی و خود کفایی مدد جویان در 4 استان کشور توافق نامه هایی با استانداران امضا شده تا علاوه بر تسهیلات بانکی ابلاغی بانک مرکزی از تسهیلات دیگر هم استفاده شود و رقم اعتبارات تا دو برابر افزایش یابد .

برقعی اضافه کرد : منابع اعتباری جدید از رقم یک و نیم میلیارد دلاری تامین خواهد شد که در قالب لایحه دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی داده شده است تا فشار در عرصه اشتغال کم شود .

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور پالایش مددجویان را از برنامه های جدی دیگر این نهاد خواند و گفت : در این طرح کسانی که به هر دلیلی مستحق بهره مندی از خدمات حمایتی این نهاد نیستندبازبینی و بازنگری می شود و این افراد از پوشش کمیته امداد خارج می شوند تا محرومان و نیازمندان واقعی جایگزین شوند .

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.