سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفت‌وگوهای فرهنگی مغتنم برای شناخت افغانستان در ایران است

دبیر علمی نخستین همایش «گفت‌وگوی فرهنگی افغانستان و ایران» گفت: این همایش فرصتی مغتنم برای شناخت افغانستان در ایران است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فائز دین‌پرست دبیر علمی نخستین همایش «گفت‌وگوی فرهنگی افغانستان و ایران» که با همکاری «انستیتوی مطالعات استراتژیک افغانستان» در دانشگاه علامه طباطبائی بر گزارش شد،  در ابتدای سخنرانی خود با ابراز خرسندی از گفت‌وگوی دو ملت افغانستان و ایران گفت: گفت‌وگوی حضوری برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ دو ملتی که گذشته و آینده‌ای جداناپذیر دارند، امری میمون و خجسته است.

دکتر هدف اصلی این نشست را فرصتی برای گفت‌وگوی صمیمانه، همدلانه و معطوف به زندگی دو ملت برای شناخت درونی خواند و گفت: این شناخت درونی به منظور درک و فهم مشترک از مسائل دو ملتی است که روح و تمدنی یگانه دارند.

او اضافه کرد: برای رسیدن به این منظور به گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ها نمی‌پردازیم. این گفت‌وگوها صرفا برای افتخار به ریشه‌های مشترک نیست؛ بلکه به منظور سنجش ریشه‌ها برای بهزیستی امروز و چشم‌اندازی بهتر برای آینده است.

دین‌پرست با ابراز امیدواری از ایجاد دریچه‌ای جهت شناخت بهتر مردم ایران از افغانستان تصریح کرد: این همایش فرصتی مغتنم برای شناخت افغانستان در ایران است؛ شناختی که به مراتب کمتر از آشنایی مردم افغانستان با مردم ایران است.

او در پایان خاطرنشان کرد: گفت‌وگو برای شناخت افغانستان در نظام دانشگاهی ایران اهمیت بالایی دارد و امیدواریم با استمرار این همایش در سال‌های آینده نیز با گذر از موانع به سمت خلق فرصت‌ها و اثر بخش‌تر شدن همکاری‌ها پیش رویم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.