سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

بررسی مشکلات معلولین تربت جام

نشست بررسی مشکلات معلولین در انجمن معلولان تربت جام برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ به مناسبت روز جهانی معلولین در نشستی صمیمی معلولین از کمبود های جامعه پیرامونی خود و نگاه نچندان مهربانه مردم و مسئولان گله کرده و از بیم ها و امید هایشان گفتند.
منصوری مدیر انجمن معلولان تربت جام گفت:مشکلات بیکاری درد همه ی معلولان است که قبل از سنجیدن توانایی آنان،حرکت کردن آن را می سنجند و حق هر انسان است که بر حسب تواناییش سنجیده شود.
او ادامه داد: هزینه های درمان برای معلولان خیلی بالاست و با کمبود امکانات از قبیل ویلچر و دیگر وسائل کمکی روبه رو هستیم حال متناسب سازی فضای شهری را یه این مواد اضافه کنید و ببینید زندگی برای ما چقد سخت شده است.
منصوری تصریح کرد: مدارک بالای معلولان هم باعث نشده است که بتوانیم براساس قانون از سه درصد حق استخدام برخوردار شویم و به معلولی که می توانند لیسانس و فوق لیسانس بگیرد می گویند توانایی کار ندارد.
او بیان داشت: عدم شغل و در آمد مناسب باعث شد با توجه به قبولی در مقطع دکترا بدلیل کمبود منابع مالی انصراف بدهم و این در حالی است که پنج سال از مدرک فوق لیسانسم گذشته و همچنان بیکار هستم.
یکی از معلولین که نخواست نامش فاش شود ، گفت:در اوج نا باوری و به مرحله خودکشی رسیده بودم که با مشاوره با مدکار بهزیستی روحیه مجدد زندگی یافتم و به توصیه آن مدکار مهربان که گفت برو درس بخوان امروز لینساس گرفته ام و در بهزیستی به صورت قردادی مشغول کار هستم.
نماینده ناشنوایان گفت: ما توانسته ایم در عرصه های مختلف برای این شهر عنواین برتر کسب کنیم اما هنوز توانایی بالا ناشنوایان دیده نمی شود و محیط کار برای ناشنوایان در ادارات بسیار عالی و مناسب نیست و بهترین لجظه برای یک معلول وقتی است که مشغول کار کردن است.
در پایان حرف همه ی معلولان یک مطلب بود که ما را براساس توانایی هایمان بسنجید نه توانمندی ها و خواستار نگاه جدی تر مسئولان به معلولان شدند.
انتهای پیام// س ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.