سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درهای تیم ملی تنیس روی میز، باز تر از همیشه

با تغییرات بوجود آمده در نحوه انتخابی تیم ملی و مسابقات، درهای تیم ملی بیش از پیش به روی جوانان باز شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، فدراسیون جدید تنیس روی میز نزدیک به یک سال است که بر راس امور قرار دارد و در این یک سال، مسئولان با تصمیمات خود شرایطی را فراهم کرده اند تا زمینه پیشرفت و توسعه تنیس روی میز در ایران فراهم شود.

پیش از این و در دوره های گذشته همواره 8 نفر برتر ایران می توانستند در مسابقات انتخابی تیم ملی حاضر شوند و با انجام چند بازی خود را به ترکیب اصلی تیم ملی برسانند. این در حالی بود که این سیستم مورد انتقاد بسیاری بود زیرا نفرات برتر در بیشتر مواقع مشخص بودند و در میان همام 8 نفر هم ، تعداد مشخصی می توانستند به ترکیب اصلی راه پیدا کنند.

از آن جایی که بازیکنان برتر کشور در طول سالیان مختلف با بازی یکدیگر آشنا بودند نمی شد خیلی بر اساس نتایج حاصل شده به توانایی افراد پی برد.

همین کافی بود تا بسیاری به نحوه انتخابی تیم ملی انتقاد داشته باشند و این موضوع مطرح شود که نفرات تیم ملی مشخص هستند و به دلیل نبود راه های مناسب برای انتخاب بازیکن به این روش منتقد باشد و بگویند که با این روش عملا جایی برای جوان تر ها در تیم ملی نباشد. اما فدراسیون تصمیم گرفت تا عوامل دیگری را در انتخابی تیم ملی تاثیر بدهد که از جمله آن هامشاهده عملکرد بازیکنان در مسابقات تور ایرانی بود.

تاکنون یک دوره تور ایرانی در شیراز برگزار شده قرار است، چند دوره دیگر هم در بخش بانوان و آقایان برگزار خواهد شد و نتایج آن به همراه مسابقات انتخابی تیم ملی عاملی برای انتخاب ملی پوشان شود.

در همین خصوص پیمان حسنی، سخنگوی فدراسیون و مسئول برگزاری مسابقات گفت: در گذشته تنها 8 بازیکن برتر کشور در مسابقات انتخابی تیم ملی حاضر می شدند و بازیکنان برتر جواز حضور در تیم ملی را کسب می کردند. البته در برخی موارد هم سرمربی تیم ملی بازیکنی را پیشنهاد می کرد که در صورت تصویب از سوی کمیته فنی آن بازیکن راهی اردوی تیم ملی می شد.

حسنی در ادامه افزود: حالا روش انتخابی تیم ملی قدری تغییر کرده است به طوری که دیگر تنها مسابقات ملاک نبوده و برخی گزینه های دیگر هم به میان آمده است که از جمله آن ها می توان به رنکینگ کشور و تورهای ایرانی اشاره کرد که در انتخاب بازیکنانان از این پس تاثیر خواهد داشت. البته باید بگویم که فعلا تنها این روش انتخابی تنها مختص تیم ملی بزرگسالان است.

سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در ادامه و در مورد تغییرات کلی صورت گرفته در فدراسیون عنوان کرد: در گذشته همواره روش ثابتی وجود داشت که تنها بر اساس همان عمل می شد که در آن اشکالاتی وجود داشت اما مدتی است که تلاش می شود اشکالات موجود در سیستم قدیمی رفع و همه چیز به روز رسانی شده و با متدهای روز جلو رود.

خوشبختانه تغییرات و بهبود شرایط می تواند کمک شایانی به وضعیت تیم های پایه و تیم ملی بانوان کند. همان طور هم که شاهد هستیم بانوان کشورمان با تغییرات به وجود آمده در حال تجربه روش به روزتری هستند.

وی در مورد دعوت از مربیان و بازیکنان خارجی به ایران این چنین گفت: حضور مربیان و بازیکنان خارجی در پیشرفت تنیس روی میز در کشور تاثیر زیادی داشته است به طوری که در چند وقت گذشته مربیان کره ای با حضور خود در ایران کمک شایانی به تیم ملی و توسعه این رشته در کشور کرده اند.

مربی چینی که در بخش بانوان به ایران آمده، جنب و جوش زیادی را در میانی اهالی ورزش پدید آورده است، به طوری که استان های زیادی در خواست حضور مربیان خارجی را در استان هایشان داده اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.