سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

افزایش نظارت بر مراحل اهدای خون

مدیرکل انتقال خون از افزایش نظارت بر مراحل اهدای خون در استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛مهدی اکبری‌دهبالایی گفت: امسال پیرو جلسات متعددی که در ستاد مرکزی انتقال خون کشور و وزارت بهداشت کشور برگزار شد به نتایج مثبتی رسیدند.
 
مدیرکل انتقال خون ادامه داد : خوشبختانه در حال حاضر ضریب اطمینان سلامت خون‌های که در داخل کشور برای بیمارانی که نیازمند فراورده‌های هستند بسیار بالاست و مشکلی وجود ندارد.
 
وی افزود : با هدف بالا بردن ضریب سلامت خون‌هایی که از پایگاه‌های انتقال خون در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد طرحی با عنوان نظارت بر خون‌های اهدایی اجرایی و محقق می‌شود.
 
این مسؤول اضافه کرد: این طرح از 20 آذر در استان ایلام آغاز و اجرایی می‌شود، به این صورت که اهدا کنندگان بار اول که برای اهدا خون به پایگاه انتقال خون استان ایلام مراجعه می‌کنند تنها برای انجام آزمایشات مربوط به سلامت خون و گروه‌بندی خونی نمونه گرفته می‌شود.
 
اکبری‌دهبالایی تصریح کرد: در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشند ظرف مدت 3 ماه با این افراد تماس برقرار کرده و درخواست می‌کنیم که برای اهدا خون به پایگاه انتقال خون استان ایلام مراجعه کنند.
 
مدیرکل انتقال خون ایلام ادامه داد: بعد از این مدت یعنی 3 ماه دوره پنجره نیز به اتمام خواهد رسید و اگر افرادی بنا به هر علتی عفونتی داشته باشد ما به صورت 100 درصد این عفونت را تشخیص داده و با ضریب اطمینان بالاتری از آن شخص اقدام به خونگیری نمی‌کنیم.
 
این مسؤول اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل‌هایی که امسال از طریق وزارت بهداشت کشور و سازمان انتقال خون کشور به مراکز خونگیری تمام کشور ارسال شده یک سری سخت‌گیری‌ها در مورد انتخاب کسانی که اقدام به اهدا خون می‌کنند انجام شده و همین باعث شده که یک کاهش نسبی دریافت خون در مدت مشابه امسال و سال گذشته داشته باشیم و این میزان به 300 کیسه خون می‌رسد.
 
 








 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، خون ، اهدا ، نظارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.