سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

مهریه های سنگین به اختلاف ها دامن می زند

یک روانشناس تعیین مهریه‌های سنگین در ازدواج‌ را توصیه نکرد و گفت: مهریه‌های سنگین می‌تواند به اختلاف های بین زوجین دامن بزند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سعید عسگری اظهار کرد: بر خلاف آنچه برخی تصور می‌کنند، مهریه‌های سنگین احتمال استحکام و موفقیت ازدواج را بالا نمی‌برد.

عسگری با تاکید بر اینکه تعیین مهریه‌های متناسب و متعادل می‌تواند دوام و بقای ازدواج را بیشتر کند، ادامه داد: زوجین باید به تناسب شرایط مالی خود مهریه تعیین کنند، بگونه‌ای که مرد در طول زندگی مشترک قادر به پرداخت مهریه به همسرش باشد.

این روانشناس با تاکید بر اینکه مهریه‌های بالا و خارج از عرف توقعات زوجین را بالا می‌برد، هرچه میزان مهریه‌ها با شرایط اقتصادی خانواده‌ها متناسب‌تر باشد، احتمال دوام و بقای ازدواج بالاتر خواهد رفت.

وی تاکید کرد: تعیین مهریه‌های سنگین در مواقعی که زندگی زوجین چاره‌ای جز جدایی و طلاق در پیش نخواهد داشت موجب مشکلاتی بخصوص برای مردها خواهد شد که می تواند زندگی آنها را تا مدت‌های زیادی تحت تاثیر قرار دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید بر اینکه گاه از مهریه به عنوان یک اهرم فشار سوءاستفاده می‌شود، گفت: در مواردی که زوجین با هم مشاجره دارند، بالا بودن مهریه‌ می‌تواند به اختلافات بین زوجین دامن بزند، چراکه گاها در چنین مواردی زنان مدام از به اجرا گذاشتن مهریه‌های خود به عنوان یک ابزار تهدید استفاده کرده و همین باعث بیشتر شدن مشاجرات می‌شود.

عسگری ادامه داد: وجود مهریه‌های سنگین عامل تضمین و بقای ازدواج نیست، بلکه آنچه که تضمین کننده یک ازدواج موفق است در نظر گرفتن شرایط مختلف زوجین ورعایت کفویت بین زوجین در ازدواج است، به این معنا که زوجین برای ازدواج موفق باید از جهات مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... با هم کفویت داشته باشند و خیلی از هم فاصله نداشته باشند.

این روانشناس از خانواده‌ها خواست تا به جای تعیین مهریه‌های سنگین برای ازدواج فرزندانشان، تلاش کنند تا با شناخت کامل تن به ازدواج فرزندانشان بدهند و مانع از ازدواج‌های هیجانی و بدون پشتوانه فکری و عقلی فرزندانشان بشوند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.