سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان ائتلاف تحت رهبری آمریکا به کشتار 54 غیرنظامی در سوریه و عراق

فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اذعان کرد در حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی تحت امر این کشور در عراق و سوریه، بیش از 50 غیرنظامی کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اذعان کرد در حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی تحت امر این کشوردر عراق و سوریه، بیش از 50 غیرنظامی کشته شده‌اند.

بر اساس این بیانیه، ائتلاف تحت امر آمریکا علیه داعش اذعان کرده هفت مورد از گزارش‌ها در خصوص حملات هوایی که موجب کشتار 54 غیرنظامی در سوریه و عراق شده، موثق هستند.

در این بیانیه  آمده است: 4 گزارش قبلی در خصوص قربانیان غیرنظامی احتمالی و سه گزارش دیگر در ماه اکتبر موثق هستند. در این گزارش‌ها ذکر شده که شمار قربانیان به 54 نفر می‌رسد.

اوایل هفته جاری، پنتاگون اعلام کرد که حملات هوایی ائتلاف علیه مواضع ارتش سوریه "یک خظای تاسف بار غیرعمدی" بوده است. 

در 17 سپتامبر (27 شهریور) ، هواپیماهای ائتلاف 4 حمله علیه ارتش سوریه در نزدیکی فرودگاه دیرالزور انجام دادند که طی آن 62 سرباز کشته و 100 نفر نیز مجروح شدند.

پنتاگون این حملات هوایی را یک اشتباه خواند و مدعی شد هدف آنها شبه نظامیان داعش بوده است. این در حالی است که شماری از مقام‌های سوری تاکید کرده اند که این حمله به عمد صورت گرفته است. 

پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه  از این ائتلاف به علت حمله به غیرنظامیان به جای تروریست‌ها انتقاد کرده بود. "ایگور کوناشنکوف،" سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود: مراسم عروسی، تشییع، بیمارستان، اداره پلیس، کاروان‌های حمل کمک‌های انسانی و حتی سربازان سوری که با داعش می‌جنگیدند و نزدیک دیرالزور بودند، همگی هدف حملات ائتلاف قرار گرفتند.


انتهای پیام/ 




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.