نیروهای سوری خود را برای آزاد سازی دوما آماده می کنند

ارتش سوریه با آزاد سازی شهرک میدعانی خود را برای عملیات آزاد سازی دوما آماده می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، ارتش سوریه شهرک میدعانی در غوطه شرقی دمشق را پس از فرار دسته جمعی تروریست های موسوم به جیش الاسلام به سمت منطقه حَرزَمّا و مزارع الریحان آزاد کردند.

نیروهای ارتش سوریه پس از رسیدن به مرزهای رسمی دوما و اخراج افراد مسلح پس از توافقات انجام شده برای شروع عملیات در این منطقه برنامه ریزی می کنند.

خبرنگار العالم در حومه دمشق طی گزارشی در این باره گفت: نیروهای ارتش سوریه از سه محور به افراد مسلح در شهر میدعانی در غوطه شرقی دمشق حمله کرده و خطوط دفاعی آنان را شکستند.

در این عملیات استحکامات دفاعی گروه های تروریستی در هم شکسته شد و عناصر آنان به سوی حرزَمّا و مزارع الریحان پا به فرار گذاشتند.

علی مقصود، سرهنگ باز نشسته ارتش سوریه در این باره گفت: هم اکنون نیروهای سوری با محاصره دوما عرصه را بر تروریست ها تنگ تر کرده و تمامی خطوط امداد رسانی به آنان را قطع کرده اند. این در حالی است که نیروهای سوری همزمان در النشابیه که پایگاه دیگر تروریست ها است تمامی راه های ورودی به این منطقه را بسته اند.

گزارشگر العالم در ادامه تصریح کرد: تاکتیک نظامی ای که نیروهای ارتش سوریه در این عملیات به کار برده اند عامل اصلی یکسره شدن نبرد بوده است.

وی افزود: نیروهای سوری بر جاده ارتباطی میان میدعانی و حوش نصری که یکی از خطوط اصلی امداد رسانی به تروریست ها بود تسلط یافتند. جاده ای هم که به منطقه حَرزَمّا منتهی می شد و پل ارتباطی و امداد رسانی به آنان بود نیز به دست نیروهای سوری افتاد.

نیروهای سوری همچنین یک تونل را که تروریست ها از آن برای ارتباط با دیگر تروریست ها و انبارهای سلاح و اتاق های عملیات استفاده می کردند به تصرف در آوردند. همه این دستاوردهای ارتش سوریه تروریست ها را از امکان انجام عملیات و یا پشتیبانی محروم کرده است.

ریاض صقر، کارشناس نظامی سوری در این باره به خبرنگار العالم گفت: اینگونه که به نظر می رسد میان نظام سوریه با نیروهای هم پیمان، توافقی راهبردی بر سر پایان دادن اوضاع نابسامان و بحرانی نه فقط منطقه حلب بلکه غوطه دمشق برقرار شده است و شاید توافقی دیگر میان مقامات سوریه با فرماندهان نظامی نیروهای هم پیمان در سطح منطقه ای و بین المللی برقرار شود.

این در حالی است که اقدامات آشتی جویانه ملی میان نظام سوریه با مخالفان مسلح بسیاری از مناطق اطراف دمشق را از درگیری نجات داده است اما درگیری ها در غوطه شرقی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار