سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

افتتاح بزرگترین مزرعه مرغ مادر شرق کشور با حضور رئیس جمهور

بزرگترین مزرعه مرغ مادر شرق کشور با حضور رئیس جمهور و معاونان وی هم اکنون افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فارم جدید مرغ مادر دیزباد به ظرفیت70هزار قطعه مرغ مادر گوشتی و تولید سالانه 10میلیون قطعه جوجه یکروزه به صورت ویدئو کنفرانس توسط دکتر روحانی  افتتاح شد.

مدیر عامل دیزباد زنجیره شمال شرق کشور در حاشیه این مراسم گفت: این پروژه با هزینه ای بالغ بر 140میلیارد ریال و در مدت 3سال باهدف ارتقاء اقتصاد مقاومتی به بهره برداری رسید.

مجید صنعتگر افزود: این فارم به عنوان یکی از مجهزترین مزارع پرورش جوجه یک روزه گوشتی کشور در دو طبقه با شیوه اتوماسیون کامل و با مشورت متخصّصان داخلی و خارجی به صورت کاملا بهداشتی امکان تولید سالانه 15میلیون تخم مرغ نطفه دار را دارد.

او با اشاره به اشتغالزایی این پروژه در منطقه گفت:این پروژه در منطقه دیزباد خراسان امکان اشتغال زایی مستقیم برای100نفر و به صورت غیر مستقیم برای 2000نفر را فراهم می کند.

صنعتگر ادامه داد: به دلیل استفاده از سیستم اتوماسیون مجهز و معتبر در سالن ها ، کمک شایانی به کاهش مصرف انرژی و سوخت های فسیلی خواهد شد.

صنعتگر شرکت مرغ مادر دیزباد را یکی از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ کشاورزی کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر و بنیاد شهید انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: این پروژه در سال 1354با ظرفیت 70هزار قطعه مرغ مادرفعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر عامل دیزباد زنجیره شمال شرق کشور ادامه خاطر نشان کرد : این شرکت با احداث یک کارخانه جوجه کشی با ظرفیت12میلیون قطعه در سال 1367به عنوان یکی از اولین و بزرگترین تولید کنندگان جوجه یکروزه در شرق کشور مطرح شد.

او  با اشاره به اهمیت زنجیره تولید و تأمین در اقتصاد گفت :با ادغام سه شرکت مرغ مادر دیزباد،مرغداران طوس و خوراک دام و طیور مشهد زنجیره تولید درشمال شرق کشور تکمیل شده است که ظرفیت تولید325هزار قطعه مرغ گوشتی در 8واحد پرورش مرغ مادر را دارد.

صنعتگر اظهار کرد :دو کارخانه مجهز جوجه کشی به ظرفیت 32میلیون قطعه در سال و 2واحد تولید دان با ظرفیت سالانه108هزار تن خوراک دام و طیور و همچنین یک واحد کشتارگاه فرصت های شغلی برای 1000نفر فراهم کرده است.

مدیر عامل دیزباد زنجیره شمال شرق کشور تصریح کرد: این زنجیره سهم موثر و بسزایی در چرخه تولید انواع محصولات طیور مورد مصرف مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت امام رضا(ع) را با تولید سالانه40هزار تن انواع محصولات پروتئینی،100هزار تن دان طیور و 25میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی خواهد داشت.
در این مراسم طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی و فتاح الجنان مشاور وزیر و مدیر کل امور استانها و همچنین تعدادی از مسؤلان استانی حضور داشتند.
انتهای پیام// ف ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.