سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی باشگاه خبرنگاران جوان با یک قاری قرآن؛

جوانان ما نگاه مادی به قرآن نداشته باشند

مسئولان قرآنی در قبال موقعیت های اجتماعی، معشیت، آبرو و تاثیرگذاری قرآن بر جامعه، قاریان و حفاظ مسئول هستند.

مسعود نوری قاری جوان قرآنی، در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون فعالیت های خود در رشته تلاوت و حفظ قرآن گفت: از سن 11 سالگی تا امروز که 37 سال دارم با کسب مقام های اول در مسابقات دانشجویی، نیروی های مسلح، سازمان اوقاف، کارمندان و...  شناخته شده‌ام و همچنین جزو قاریان اعزامی به مکه مکرمه در سال 1387 بودم و افتخار تلاوت قرآن در محضر مقام معظم رهبري را در سال 90 دارم.

وی در ادامه بیان کرد: از ابتدا در خانواده ای مذهبی متولد شدم و مشوق‌های اصلی من در کنار پدر و مادر عزیزم، جلسات و تلمذ کردن در کنار استادم سید محسن خدام حسینی است که همچنان گاهی در محافلشان حضور دارم، البته جلسات قرآنی نیز توانست کمک شایانی به رشد و پرورش من در تلاوت و درک مفاهیم قرآنی داشته باشد.

نوری در خصوص دغدغه ها و موانع پیش روی جوانان عرصه قرآنی اظهار داشت: با توجه به تاریخ پیش از انقلاب، امروزه فضا برای قاریان قرآنی تلطیف شده است، اما در بعضی موارد یکسری موانع فرهنگی و یا اقتصادی وجود دارد که مانع جذب و پیشرفت جوانان به این عرصه شده و خدایی ناکرده ما مورد تمسخر اطرافیان قرار می گیرند.

وی درادامه با تاکید بر انس با قرآن برای جوانانی که تازه وارد رشته قرآنی شدند نیز پیشنهاد داد و گفت: جوانان این عرصه نباید فقط در پی کسب مقام اول در مسابقات مختلف باشند، چون مهم انس گرفتن با قرآن و محشور شدن با علما و فاضلین قرآنی است.

نوری افزود: موانع همیشه در مسیر الهی و تبلیغ امر دینی بوده، چه در زمان ائمه معصوم (ع) و چه پیامبر خاتم(ص)، مهم این است که جوانان ما نگاه مادی به قرآن نداشته باشند.
 
وی درخصوص حمایت های مسئولان قرآنی از نیروهای جوان در این عرصه عنوان کرد: مسئولان قرآنی در قبال موقعیت های اجتماعی، معشیت، آبرو و تاثیرگذاری قرآن بر جامعه، قاریان و حفاظ مسئول هستند.

نوری ادامه داد: یکی از دلایل خدشه دار شدن جامعه قرآنی مسائل مالی است، یک قاری قرآن نباید دغدغه و مشکلات معشیتی داشته باشد. قاریان هنرمندانی هستند که نیازمند توجه اند. در این جمع کثیر از قراء تلاوت ها نباید منحصر به یک فرد باشد و مابقی گمنام بمانند.

وی با بیان حدیثی از امام علی (ع)، درخصوص وظایف دولت در مقابل قاریان و حفاظ قرآنی گفت: حضرت علی (ع) در وسائل الشیعه می فرمایند: «جزو وظایف دولت است که مواجب قاریان، حفاظ، مفسرین و... را در نظر بگیرد.»

نوری در پایان با تاکید براینکه صنفی برای حمایت از قاریان وجود ندارد، خاطر نشان کرد: ما در بین قاریان شورای صنفی و قدرت متمرکز و واحدی نداریم و این درحالی است که بسیاری از دوستان ما با توجه به دانش موسیقایی که دارند به راحتی می توانند یکی از خواننده های پاپ موسیقی کشور شوند و از قبال آن شهرت و درآمد بسیاری را کسب کنند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.