سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخطاریه سازمان هواشناسی؛

احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها

امروز بارش باران همراه با رگبار ورعدوبرق و وزش باد شدید در کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان ، لرستان پیش بینی می شود و احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها وجود دارد .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان سازمان هواشناسی در اخطاریه ای اعلام کرد:تحلیل آخرین الگوهای عددی و اطلاعات هواشناسی بیانگر ورود تدریجی سامانه بارشی از اواخرچهارشنبه به غرب کشور است و تا اواخر جمعه در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود. با توجه به اینکه منشاء توده هوای سطوح پایین جو عرضهای جنوبی است، بارش غالبا به شکل باران و بارش برف محدود به مناطق کوهستانی مرتفع در غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز خواهد شد.

شدت عمل این سامانه بصورت رگبار باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و وقوع تگرگ در شمال و شرق خوزستان، جنوب ایلام و جنوب لرستان در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون پیش بینی میشود و انتظار میرود بعد از ظهر جمعه همراه با گذر تدریجی جبهه سرد، شدت بارش استانهای غربی تقویت شده و بارش غالبا رگباری شود. 

با این مختصر پیش بینی استانهای کشور به شرح زیر پیش بینی میشود: 

پنج شنبه 95/9/11: بارش باران همراه با رگبار ورعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب و غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان (بویژه شمال و شرق استان)، لرستان و از اواخر وقت در چها محل بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد. در تمام استانهای فوق احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها وجود دارد و در شمال و شرق خوزستان و جنوب لرستان با توجه به شدت بارشهای مورد انتظار احتمال رخداد سیل بویژه در حوزه های آبریز بزرگ دز و کرخه بسیار بالا است.

جمعه 95/9/12: بارش باران همراه با رگبار ورعدوبرق و وزش باد شدید در استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان (بویژه شمال و شرق استان)، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال غرب فارس، غرب اصفهان، و بارش برف در مناطق مرتفع کردستان و آذربایجان غربی. احتمال وقوع سیلاب در شمال و شرق خوزستان، لرستان و ایلام و کرمانشاه نسبت به سایر نقاط بیشتر است 

در روز جمعه در استانهای همدان، مرکزی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، قزوین و تهران و البرز بارش باران گاهی با رگبار و رعدو برق پیش بینی میشود که در برخی نقاط مستعد احتمال آبگرفتگی مناطق شهری وجود دارد. بر این اساس توصیه میشود اقدامات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارت بعمل آید.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.