سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس جهاد دانشگاهی خبر داد؛

توسعه علوم پایه با بهره گیری از محصولات ایرانی

رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه از تولیدات علمی استفاده مناسب نمی شود گفت: بهره گیری از محصولات ایرانی، علوم پایه را رشد می دهد.

سید حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حوزه استفاده از توانمندی های خود مشکلات زیادی داریم لذا این مشکلات نباید مانع شود که بعنوان یک سازمان فرهنگی و علمی از فعالیتهای علمی حمایت و قدردانی نکنیم.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم مختلف همچون جشنواره کتاب دانشجویی فرصتی است تا علاوه بر تشویق آنها برای دست به قلم شدنشان بتوانیم مسائل و مشکلات این حوزه مطرح کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی یکی از مشکلات در تسریع توسعه علم و فناوری را عدم استفاده مناسب از تولیدات علمی دانست و بیان کرد: این مشکل از آنجا ناشی می شود که از محصولات ایرانی استفاده نمی کنیم، اگر در تمام حوزه ها از علوم انسانی گرفته تا کشاورزی و فنی و مهندسی از محصولات ایرانی استفاده شود، به تبع آن برای تولید محصول به تولید علم و برای تولید علم به کار علمی و توسعه علوم پایه نیاز خواهد شد.

طیبی با اشاره به اینکه زنجیره توسعه علوم پایه تا تولید محصول تنها با استفاده از محصولات ایرانی شکل می گیرد، ادامه داد: حال که بسیاری از جوانان و دانشجویان ما تصمیم گرفتند توانمندی علمی و پژوهشی خود را طبق جشنواره های مختلف مثل کتاب دانشجویی در اختیار دیگران گذارند باید آنها را حمایت کنیم تا رفع مشکلات مورد توجه قرار گیرد.

 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.