سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

کشت زعفران در 80 روستای شهرستان گرمی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: کشت زعفران در 80 روستای شهرستان گرمی با 150 میلیارد ریال تسهیلات در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اکبر طوبی افزود: در جهت تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و در راستای اهداف اقتصادی و توسعه اشتغال پایدار کشت زعفران در 80 روستای محروم گرمی با سطح زیر کشت 350 هکتار و اشتغالزایی 304 نفر اجرایی شده است.

وی از معرفی 48 طرح روستایی به بانک های عامل در استان اردبیل خبرداد و گفت: فرمانداران شهرستان های استان 406 طرح تولیدی در روستاها به استانداری معرفی کرده اند که از این تعداد 48 طرح به بانک ها معرفی شده و بقیه طرح ها هم در حال معرفی هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل با اشاره به فعالیت دهیاری ها در استان اردبیل افزود: یک هزار و 855 روستا در استان وجود دارد که 857 دهیاری در این روستاها ایجاد شده و خدمات لازم را به روستاییان ارایه می دهند .

طوبی از اختصاص 750 میلیارد ریال اعتبار به دهیارهای استان اردبیل خبرداد و افزود: تکمیل طرح های هادی، حصارکشی گورستان ها، خرید ماشین آلات و احداث ساختمان های دهیاری از این محل اجرا شده است .

وی اضافه کرد: از زمان تشکیل دهیاری ها 62 درصد اعتبارات دهیاری ها در طول سه سال اخیر دولت تدبیر و امید تامین شده و از 375 ماشین آلات موجود در دهیاری ها 135 مورد آن در سه سال اخیر خریداری و مورد استفاده قرارگرفته است .

طوبی محرومیت زدایی در روستاها را مورد تاکید قرار داد و افزود: محرومیت زدایی در روستاها در اولویت دولت تدبیر وامید بوده و در حد توان هم در بسیاری از مناطق روستایی اقدام های قابل توجهی صورت گرفته است .

وی اشتغالزایی در روستاها را ضروری دانست و گفت: برای جلوگیری از مهاجرت لازم است واحدهای تولیدی با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده تا شاهد رونق و توسعه بیشتر روستاها در زمینه های مختلف باشیم .

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.