سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

شناسایی ساختار های مسکونی دوره فرا هخامنشی

در فصل دوم کاوش ها در پاسارگاد تا کنون 40 هکتار از محوطه این مجموعه تاریخی با روش های الکترومغناطیس و مغناطیس سنجی بررسی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کورش محمد خانی سرپرست ایرانی هیئت باستان شناسی پاسارگاد گفت: فصل دوم کاووش های پاسارگاد از ابتدای آبان آغاز شده و تا کنون 20 هکتار از محوطه این مجموعه تاریخی با روش های الکترومغناطیس و 20 هکتار دیگر با روش های مغناطیس سنجی بررسی شده است.
محمد خانی با بیان اینکه ساختار های مسکونی از دوره فرا هخامنشی در محوطه شناسایی شده است، افزود: این ساختارها با بررسی ژئوفیزیک، توپو گرافی و عکاسی هوایی به وسیله پهباد تائید شده است.
حمیده چوبک رئیس پژوهشکده باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: پژوهش های باستان شناسی یکی از دانش های جهانی است و از رشته ها و دانش های مختلف استفاده می کند، بنابر این در پروژه های مطالعاتی باستان شناسی از تمام تجارب و امکانات فنی و علمی جهان استفاده می شود.
وی تصریح کرد: همکاری هیئت های باستان شناسی و مرمت آثار تاریخی کشور های ایتالیا و فرانسه از سه سال پیش در پاسارگاد آغاز شده است و در فصل جدید، همکاری هیئت باستان شناسی ایران وفرانسه بیش از40 هکتار از محوطه تاریخی پاسارگاد مورد بررسی و تحقیقات ژئو فیزیک قرار گرفت.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.