سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد،

بررسی الگوهای نوین جذب گردشگر در توس

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس از بررسی الگوهای نوین برای جذب گردشگر در پایگاه میراث فرهنگی توس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان زهره وندی گفت: در حال حاضر با گردشگرانی مواجه هستیم که تنها بازدید از آثار تاریخی و موزه آنها را راضی نمی کند و باید الگوهای نوینی برای جذب و ماندگاری گردشگر در توس برنامه ریزی شود.
مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس افزود: ادبیات، مشاهیر و مفاخر، ارگ و حصار تاریخی شهر، صنایع دستی و هنرهای سنتی،رستوران ها و غذاهای سنتی، شاهنامه خوانی و نقالی از سرمایه های مهم و اساسی توس است.
وی گفت: سیاست پایگاه میراث فرهنگی توس فراهم کردن زمینه مشارکت افراد بومی در منطقه توس است و باید حس همبستگی اجتماعی در میان ساکنان منطقه توس تقویت شود.
 زهره وندی افزود: باید گردشگرانی که به توس می آیند به تعامل و مشارکت با مکان و فرهنگ زندگی و شهروندان منطقه توس دعوت شوند و مردم در شهر تاریخی توس زمینه مشارکت در جذب گردشگر را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه گردشگری در توس با الگوی سنتی توسعه نمی یابد افزود:در کنار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و هارونیه باید جاذبه های نوینی شکل گیرد که گردشگران را برای سفر به توس دعوت کند.
وی افزود: منطقه توس باید منطقه خلاق شود و در منطقه خلاق علاوه بر پتانسیل آرامگاه فردوسی؛ صنایع دستی،هنر،ادبیات،شعر، غذاهای سنتی، معماری و شهرسازی منطقه توس نیز پیش روی گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.
وی ضمن اشاره به رقابت جذب گردشگر در شهرها، موزه ها  ومجموعه های فرهنگی و تاریخی یادآور شد: تنها به صرف داشتن آرامگاه فردوسی و هارونیه نمی توانیم در جذب حداکثری گردشگر موفق باشیم.
انتهای پیام//ح.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.