سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه تهران از 75 کشور دانشجو دارد

معاون بین الملل دانشگاه تهران از تحصیل دانشجویان خارجی از 75 کشور مختلف در این دانشگاه خبر داد.

محمد باقر قهرمانی معاون بین الملل دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: روند انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل کشور افزایش یافته به طوری که در سال گذشته نسبت به سال های قبل 2 و نیم برابر افزایش داشته ایم. 

وی ادامه داد: اکنون دانشگاه تهران بیشترین دانشجوی خارجی را در کشور دارد که این امر در بین المللی کردن دانشجویان و دانشگاه کمک قابل توجهی می کند.

معاون بین الملل دانشگاه تهران بیان کرد: ترکیب بالایی از دانشجویان خارجی این دانشگاه از کشورهای افغانستان و عراق است.

وی با بیان اینکه هدف دانشگاه تهران معرفی دانشگاه‌های ایرانی و جذب دانشجوی غیر ایرانی برای گسترش فعالیت در حوزه بین الملل است، اظهار داشت: اکنون تحصیل دانشجویان خارجی در این دانشگاه بالا است و طبق آمار در برخی بازه های زمانی این دانشگاه از ۷۹ کشور، دانشجو بین المللی داریم.

قهرمانی تصریح کرد: اولویت اول در دانشگاه تهران پذیرش از کشورهای همسایه و مسلمان است ولی در کل با کشورهای مختلف ارتباطات و تبادلات علمی داریم.

معاون بین الملل دانشگاه تهران گفت: ارتباط با دانشگاه های برتر دنیا از اولویت ها و سیاست های اصلی و آموزشی در دانشگاه تهران است.

وی با اعلام اینکه دانشگاه تهران برنامه دارد فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود را با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور آلمان توسعه دهد، بیان کرد: قرار است با همکاری مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم برای معرفی دانشگاه‌های کشور به دانشجویان خارجی یک سایت تحصیلی در ایران راه اندازی شود. 

قهرمانی اظهار داشت: دانشگاه تهران هم اکنون بالای ۴۰۰ تفاهم نامه با دانشگاه‌های کشورهای مختلف جهان امضا کرده که برخی از دانشگاههای آمریکا، آلمان و فرانسه جز آن هستند و کشور اسپانیا نیز قرار است هیاتی برای گسترش فعالیت های علمی به دانشگاه تهران بفرستد.

معاون بین الملل دانشگاه تهران افزود: پرونده این دانشجویان بررسی می شود درصورتی که از توانمندی علمی برخوردار باشند و در سطح این دانشگاه باشند پذیرش می شوند.

وی با بیان اینکه از ۷۵ کشور جهان دانشجو در دانشگاه تهران مشغول تحصیل است، یادآور شد: اکنون ۸۰۰ دانشجو فقط از کشورهای همسایه در دانشگاه تهران مشغول تحصیل هستند که روز به روز افزایش پیدا می کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.