سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نویسندگان جوان با مطالعه حرف بیشتری برای گفتن دارند

مطالعه باعث می شود که کتاب هایی که نوشته و وارد بازار می شوند از محتوای بیشتری برخوردار باشند.

حدیث رسولی نویسنده جوان کشورمان در گفتگو با خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون ویژگی ها و مولفه های لازم در آثار نویسندگان جوان گفت: چیزی که در نویسندگی باعث تفاوت یک اثر با اثری دیگر می شود نوع بیان، روایت آن و همچنین داشتن موضوعی بکر، ‌جدید و نگاه کردن به یک موضوع از زاویه ای دیگر است که از مهم ترین مولفه های نویسندگی محسوب می شود.

وی ادامه داد: زاویه ای که وقتی جامعه و خواننده آن را می خوانند تأمل کرده و به فکر فرو روند و وقتی درحال خواندن به نشانه گذاری ها می رسند بگویند همین است؛ و نویسنده را تشویق کنند.
 
رسولی در ادامه پیرامون مشکلات و دغدغه های جوانان در این عرصه تصریح کرد: نویسندگی هنوز به عنوان شغل محسوب نمی شود، در صورتی که جوانان این عرصه تمام زمان و فکر خود را صرف این حیطه کرده و حتی در فرهنگ سازی هم کمک شایانی می کنند، که ای کاش مسئولان فرهنگی نیز دست این قشر را گرفته و به آن ها کمک می کردند. نکته دیگر اینکه به نویسندگان تازه وارد توجه خاصی نمی شود و در حوزه داستان و شعر صرفا به افراد خاص و مطرح بسنده می کنند که این بزرگترین ضربه به فرهنگ است.
 
این نویسنده در پایان در خصوص سبک های مورد علاقه جوانان خاطرنشان کرد: نوشتن کاملا سلیقه ای است و هر فرد سبک خاصی در نوشتن را دوست دارد و نمی توان حکم قطعی صادر کرد که اکثریت در جامعه ایرانی چه می پسندند. مهمترین نکته در حال حاضر این است که نویسندگان جوان و تمام افرادی که در این عرصه فعالیت دارند فقط باید مطالعه کنند تا هم کمکی به سرانه مطالعه کشور کرده و هم باعث شوند کتاب هایی که وارد بازار می شوند پرمحتوا بوده و حرفی برای گفتن داشته باشند.
 
شایان ذکر است؛ مجموعه داستان «حق می دهی یا نه؟» و رمان «شروع زندگی با دو تماس بی پاسخ» (انتشارات  دهکده هوسم) از آثار منتشر شده این نویسنده جوان است.
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.