سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر رویکرد برنامه «شابک» بعد از ماه صفر

برنامه «شابک» با تغییر رویکرد به سراغ افرادی میرود که ارتباط کمتری با مراحل تولید کتاب دارند.

رضا غلامحسین نژاد،مدیر تولید برنامه تلویزیونی شابک در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از تغییر رویکرد این برنامه در روزهای بعد از اتمام ماه صفر خبر داد و اظهار داشت: این برنامه که در 63 قسمت پیشین خود مهمانان از میان نویسندگان،شاعران و ناشران داشت در قسمت های بعدی خود به سراغ افرادی میرود که ارتباط کمتری با مراحل تولید کتاب دارند.

وی افزود: این برنامه پس از اتمام ماه صفر پذیرای خوانندگان،کودکان کتابخوان و کتابدارآن خواهد بود.

مدیر تولید برنامه شابک گفت:به نظر من امروز برنامه شابک بعد از پخش 63 قسمت با توجه به بازخوردها و انتظارات موفق بوده زیرا ما جامعه هدفمان را به 2 قسمت مخاطبان خاص و عام تقسیم کرده ایم و هم اکنون چنین به نظر میرسد که در میان مخاطبان خاص موفق بودیم و   جایگاه خوبی را به خودمان اختصاص داده ایم البته جایگاهتان در میان مخاطبان عام نیز خوب است  اما انتظار ما بیشتر از این بوده و امیدواریم که در قسمت های40گانه بعدی بتوانیم تا اندازه زیادی به هدف مطلوب برسیم.

غلامحسین نژاد ادامه داد: در مورد مشکلات موجود بر سر راه تولید برنامه «شابک» نیز باید بگویم امشکل خاصی برای تولید و پخش این برنامه وجود نداشت و امیدمان این است که برنامه شابک ادامه پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تشریح وضعیت فعلی نشر کتاب تصریح کرد:ناشران چندان از وضعیت نشر،فروش و تیراژ کتاب راضی نیستند اما اتفاقات مبارک در این حوزه میفتد و برخی از موسسات و نهادهای فرهنگی کارهای خوبی همچون برنامه روشنا و تولید برنامه خندوانه میکنند ،این برنامه ها تغییر خوبی در وضعیت کتابخوانی کشور خواهد داشت.

مدیر تولید برنامه «شابک» افزود: امروزه اوضاع کتاب در جامعه ما به نسبت سالهای گذشته بهتر شده است .

غلامحسین نژاد در ادامه شناسایی و معرفی کتابهای کیفی و نویسندگان آنها را زنجیره ای از یک پروسه دانست و اظهارداشت:این زنجیره می تواند کنار زنجیره های دیگری چون افزایش  سر این هم البته کشور حال همه را خوب کند.

وی بیان کرد: انتظار ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که چون این وزارتخانه و اداره کتاب متولی برنامه هایی چون برنامه شابک هستند توجه بیشتری به این گونه برنامه ها بکنند.

برنامه «شابک» هم اکنون در ساعت21:30هر شب از شبکه سوم سیما بر روی آنتن میرود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.