سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اعلام ویژه برنامه‌های عزاداری حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر

مدیركل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی و موسسات تابعه آستان قدس رضوی را برای دهه پایانی صفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد امین توكلی‌زاده گفت: برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران پیاده‌ای که از اقصی‌نقاط کشور به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی گفت :ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده در تمام مبادی ورودی حرم مطهر از تاریخ 25 تا 27 صفر برای تکریم و خوشـامدگویی زائـران پیـاده و آمـوزش مختصـر آداب زیارت آماده هستند.

مدیركل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی افزود: ویژه برنامه «پابوس» صبح‌ها از ساعت 8 تا 11 و عصرها از ساعت 15 تا اذان مغرب در رواق دارالهدایه ویژه کاروان‌های پیاده برگزار می‌شود و تعداد 300 ایستگاه صلواتی درون و برون-شهری پذیرای زائرین پیاده در مسیرهای بزرگراه آسیایی، ملک‌آباد، فریمان، شهر مشهد و... مستقر هستند و با ارائه خدماتی همچون پذیرایی،‌ اسکان، خدمات درمانی، اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مداحی، حلقه معرفت، تصحیح نماز و ... زائران پیاده را میزبانی می‌کنند.

توکلی زاده با اشاره به توزیع دعوتنامه میهمان‌سرای حضرت بین زائران پیاده در مسیرهای مربوطه و مراكز اسكان گفت: با توجه به اینکه هزاران هیئت مذهبی در دهه آخر صفر توفیق تشرف به حرم مطهر رضوی را می‌یابند، تدابیری اندیشیده شده تا در کمترین زمان ممکن بتوانند برای برگزاری مراسم عزاداری وارد حرم مطهر شوند و در ضمن با برنامه‌ریزی انجام شده به این هیئت ها نیز تعدادی غذای متبرک تحویل می‌شود.

وی گفت: مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) سه شنبه 9 آذرماه، پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در صحن انقلاب اسلامی با حضور تولیت آستان قدس رضوی و خدام بارگاه مطهر حضرت ثامن الحجج(علیه‌السلام) برگزار می‌شود.

مدیركل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی افزود: مراسم شام غریبان شهادت حضرت رضا(علیه‌السلام) نیز همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی آغاز خواهد شد و سپس خدمه با شمع‌هایی در دست و همراه قرائت اشعار حزن‌انگیز به سمت حرم مطهر حرکت خواهند کرد.

توکلی زاده گفت: برنامه‌ریزی برای آرامش و برقراری نظم در صحن و سرای رضوی با فراخوان نیروهای انتظامات و تشکیل گروه‌های خدمتی گشت، برنامه‌ریزی و اقدام برای تنظیف، غبارروبی و حفظ بهداشت سطوح اماکن متبرکه، خدمات به پیداشدگان و رسیدگی به امور گمشدگان، تامین کتاب ادعیه به میزان کافی، افزایش ارائه خدمات صندلی چرخدار و خودروهای زائربر، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام پایانی ماه صفر است.

انتهای پیام// ز.ی


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.