سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

آمادگی شهرداری منطقه ثامن مشهد برای خدمت‌ به زائران

شهردار منطقه ثامن از آمادگی کامل منطقه ثامن شهرداری مشهد مقدس برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی همزمان با دهه پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام‌رضا(ع) خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مشاور شهردار مشهد مقدس و شهردار منطقه ثامن اظهارداشت: این خیل عظیم زوار، مشارکت و  فعالیت هرچه بیشتر همه نهادهای دخیل را می‌طلبد.
محمود عیدی با بیان اینکه هماهنگی بین دستگاه های ذی‌ربط برای مدیریت هرچه بهتر این ایام، امری ضروری و حیاتی است، تصریح کرد: به همین منظور جلسات هماهنگی با حرم مطهر و آستان قدس رضوی و سایر ارگان‌ها و ادارات سطح منطقه تشکیل شده است.
روزانه 500 نفر نیرو، در قالب 3 شیفت کاری مسئولیت خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی و فراهم آوردن شرایط رفاهی برای ایشان را برعهده دارند.
شهردار منطقه ثامن با بیان اینکه به منظور ارتقاء سطح بهداشت و رفاه زائران، حمام و سرویس بهداشتی سیار برای مراکز اسکان موقت و اضطراری درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: تعداد سرویس های بهداشتی فعال موجود در سطح منطقه به 326 چشمه افزایش پیدا کرده و به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه روشن کردن شمع های نذری سنت حسنه‌ای است که از طرف مردم در ایام مناسبتی سال انجام می‌شود، گفت: از همین‌رو جایگاه های مخصوص برای نذر شمع در سطح منطقه تعبیه شده که همشهریان و مسافران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.
عیدی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ نظافت محیط، خیابانهای منتهی به حرم مطهررضوی به صورت 24 ساعته رفت و روب می‌شوند که برای این امر علاوه بر نیروهای پاکبان، 4 دستگاه ماشین جاروب مکانیزه نیز به کارگرفته خواهد شد.
عیدی با بیان اینکه کارشناسان و نیروهای امانی و نظارتی معاونت خدمات شهری منطقه ثامن در حالت آماده‌باش بوده و ساعت کار آن‌ها نیز افزایش یافته است، اظهارداشت: برای تانکر آبیاری پیمانکاران به منظور پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه احتمالی و تامین آب پشتیبان سرویس‌های بهداشتی نیز حالت آماده باش ابلاغ شده است.
شهردار منطقه ثامن از آماده باش پیمانکاران فضای سبز و ابلاغ شرایط ویژه به پیمانکاران نگهداری و گل آرائی فضای سبز برای حفظ زیبایی بصری سطح منطقه خبرداد و افزود: تعداد یک هزار و 200 گلدان ثابت و سیار در ابعاد مختلف و در نقاط متفاوتی قرارگرفته که تعویض گل های آن‌ها به صورت مستمر و طی بازدید هایی که به عمل می‌آید، صورت می‌گیرد.
عیدی با اشاره به کاهش دما طی روزهای اخیر، اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با این پدیده را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: به همین منظور تمامی نیروها و اکیپ های مرتبط با این امر، در حالت آماده باش بوده و کلیه تجهیزات مربوطه آماده فعالیت و ارائه خدمات هستند.
عیدی، خواستار مشارکت همگانی و همکاری ساکنان و مجاوران حرم مطهر رضوی برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم دهه آخر ماه صفر شد و گفت: همشهریان و زائران عزیز می‌توانند از طریق ارتباط با سامانه 137 شهرداری مشهد مقدس و گزارش هرگونه مشکل، شهرداری ثامن را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری نمایند.
انتهای پیام//ی.م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.