سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان و 15 کشور اروپایی خواستار امضای توافق‌نامه کنترل تسلیحاتی جدید با روسیه شدند

15 کشور اروپایی از تلاش‌های آلمان برای دست‌یابی به یک توافق‌نامه کنترل تسلیحاتی جدید با روسیه حمایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه دی‌ولت آلمان، 15 کشور اروپایی از تلاش‌های برلین برای دست‌یابی به یک توافق‌نامه کنترل تسلیحاتی جدید با روسیه حمایت کردند.

این کشورها اعلام کرده‌اند که در پی اقدامات روسیه در شرق اوکراین و کریمه، گفت‌وگوهای بیشتری برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در اروپا مورد نیاز است.  

"فرانک والتر اشتاین مایر،" وزیر خارجه آلمان، در مصاحبه‌ای با این روزنامه، اعلام کرد: امنیت اروپا در خطر است و هر جه رابطه با روسیه دشوارتر باشد ما به گفت‌وگوهای بیشتری نیاز داریم. 

اشتاین مایر سوسیال دموکرات که برای انتخابات ریاست جمهوری آلمان در سال آینده نامزد شده است، برای نخستین بار خواستار امضای یک توافق‌نامه کنترل تسلیحاتی جدید با روسیه شده بود تا با استفاده از آن بتوان مانع از تشدید اوضاع در اروپا شد. 

15 کشور دیگر نیز که همگی عضو شورای امنیت و همکاری اروپا هستند از طرح وی حمایت کردند. این کشورها شامل فرانسه، ایتالیا، اتریش، بلژیک، سوئد، چک، اسپانیا، فنلاند، هلند، نروژ، رومانی، سویس، بلغارستان و پرتغال هستند.

کشورهای مزبور قصد دارند امروز (جمعه) بیانیه‌ای مشترک منتشر کنند و در روزهای 8 و 9 دسامبر (18 و 19 آذر) در حاشیه  نشست وزرای شورای امنیت و همکاری اروپا در هامبورگ نیز مجددا با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد. 

اشتاین مایر ضمن انتقادر از روسیه در خصوص الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود و اقدام‌های مسکو در خصوص حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین، گفت این اقدام‌ها پیوندهای ظریف اعتماد را طی دهه‌ها ایجاد شده، تضعیف می‌کند. وی از کشوهای بیشتری خواست تا از طرح وی حمایت کنند. 

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: ما مسئول هستیم تا در تلاش‌های خود برای تقویت امنیت و صلح هر اقدام ممکن را نجام دهیم. 


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.