سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

اثرات مثبت برجام در اقتصاد کرمان

استاندار کرمان گفت: اثرات مثبت برجام در اقتصاد استان کرمان به خوبی مشهود است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی بیشتر به بحث پروژه‌های دولتی توجه دارد، بنابراین می‌توانیم پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی را در قالب مثلث توسعه استان کرمان اجرا کنیم.

وی عنوان کرد: 30 درصد پروژه‌های 75 هزار میلیارد تومانی مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان در حال اجراست.
استاندار کرمان افزود: داده‌هایی که از پروژه‌های استان کرمان به مرکز داده می‌شود چندان درست نیست و من به دنبال رتبه نیستم، اما اطلاعاتی که درباره پروژه‌های غیردولتی استان کرمان داده می‌شود باید درست باشد تا بتوان منابع بهتر و بیشتری را جذب کرد.
رزم‌حسینی بر جذب منابع غیردولتی برای اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: مقام معظم رهبری بر مردمی کردن اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.
وی با اشاره به اینکه اثرات مثبت برجام مشهود است، بیان داشت: کرمان خودرو بعد از برجام تاکنون 400 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی داشته و بدهی‌هایش را هم بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم داده است.
استاندار کرمان همچنین از 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی برای کارخانه فروکروم شهرستان رفسنجان خبر داد و یادآور شد: این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رزم‌حسینی تصریح کرد: دبیرخانه اقتصاد مقاومتی، بایگانی و ثبت آثار نیست، بلکه تک‌تک مدیران و کارشناسان باید به دنبال طرح مشکلات و رفع آنها باشند و نمی‌خواهیم کسی را محکوم کنیم بلکه می‌خواهیم به دل مشکلات برویم و آنها را رفع کنیم.
وی ابراز داشت: وقتی بروکراسی و قوانین مزاحم در اقتصاد ایران وجود دارد، اگر پروژه‌های بخش خصوصی را هم حذف کنیم، نمی‌توانیم راه حل اساسی برای رفع مسائل و مشکلات ارائه دهیم.
استاندار کرمان بیان کرد: از اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان گلایه دارم و این مجموعه باید بحث سرمایه‌گذاری خارجی را با روش‌های مختلف پیگیری کند.
رزم‌حسینی ابراز داشت: مدیران باید از حق استان کرمان دفاع کنند و به استقبال سرمایه‌گذاران بروند.
وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد درون‌زاست و ارزیابی‌ها هم باید بر اساس اقتصاد درون‌زا باشد.
استاندار کرمان از شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج و صندوق‌های خرد روستایی به عنوان اقتصاد درون‌زا نام برد و اظهار کرد: افزایش خوداشتغالی، ارائه تسهیلات به واحدهای راکد و رفع موانع تولید هم از دیگر بخش‌های اقتصاد مقاومتی است و باید از درون مقاوم شویم.
رزم‌حسینی ادامه داد: گفتمان‌سازی و آموزش‌های لازم با موضوع اقتصاد مقاومتی برای مدیران و کارشناسان استان کرمان صورت گیرد.
استاندار کرمان افزود: 19 اثر فرهنگی در شهر کرمان به صورت همزمان توسط بخش خصوصی در حال بازسازی است و این در حالی‌ست که این آثار فراموش شده بودند.
وی با گرامیداشت هفته بسیج ابراز داشت: شجره طیبه بسیج خدمات ارزشمندی را ارائه می‌کند و امیدواریم این شجره طیبه روزبه‌روز قدرتمندتر شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: برجام ، اقتصادی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.