سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آقابابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رفع مشكلات مرز خسروى در اولويت است/ وزارت خارجه موضوع لغو روادید با عراق را پیگیری می‌کند

دبیر ستاد مرکزی گفت: باتوجه به اینکه مرز خسروى جزو بهترین مرزهای کشور است، بازگشايى آن در اولويت قرار دارد.

مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین جزئیات ورود و خروج زائران اربعین حسینی از مرزهای سه گانه کشور اظهار داشت: حدود یک میلیون و 860 هزار نفر از زائران ایرانی تا روز گذشته وارد کشور شدند.

وی افزود: ورود زائران اربعین به کشور همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم روز جمعه با افزایش حجم ورود زائران به کشور مواجه شویم.

آقابابایی ادامه داد: با توجه به اینکه اوج ورود زائران به کشور در روزهای گذشته صورت گرفته، مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد کمااینکه تمهیدات مورد نیاز برای حمل و نقل زائران از جمله اتوبوس در نظر گرفته شده و به محض ورود زائران، اتوبوس‌ها به استان‌های مورد نظر آن‌ها منتقل می‌شوند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین، با اشاره به سانحه اتوبوس زائران ایرانی در کربلای معلی تصریح کرد: طی دو روز گذشته اتوبوس زائران اربعین در نقاط مرزی نزدیک به کشور همچون منطقه کوت دچار سانحه شد و متأسفانه تعدادی از زائران ایرانی هم در این حادثه کشته شدند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار گزارش شده حدود 7 نفر از زائران ایرانی در سانحه اتوبوس کشته و چند تن دیگر از زائران هم زخمى شدند، اما اقدامات مربوط به انتقال اجساد در حال پیگیری است و به زودی آن‌ها را وارد کشور خواهیم کرد.

آقابابایی با اشاره به لغو روادید برای زائران اربعین در سال‌های آینده اظهار داشت: پيگيرى اين موضوع بر عهده وزارت امور خارجه است و وزارت كشور و استاندارى‌ها مسئوليتى در اين زمينه ندارند و وزارت خارجه ايران با همكارى وزارت خارجه دولت عراق، مذاكرات مورد نظر در اين زمينه را ترتيب می‌دهند.

دبير ستاد مركزى اربعين گفت: موضوع لغو رواديد براى زائران اربعين حسينى از سال‌ها قبل مطرح بوده و صرفاً وزارت خارجه در اين زمينه به عنوان متولى فعاليت می‌كند. 

وى درباره بازگشايى مرز خسروی و سومار و تردد زائران اربعين در سال‌هاى آينده از اين پايانه مرزى تصريح كرد: با توجه به اينكه زيرساخت‌ها، ساختمان پايانه، امكانات و تجهيزات طى سال‌هاى گذشته در مرز خسروى وجود داشته و اين پايانه جزو بهترين مرزهاى كشور شناخته می‌شود لذا بازگشايى و رفع مشکلات مرز خسروى در اولويت قرار دارد.

آقابابايى با اشاره به مشكلات امنيتى استان دياله ادامه داد: اگر تا سال آينده مرزها فعال شود، روش‌هاى جايگزين براى اين موضوع در نظر می‌گيريم تا بتوانيم از معبرهاى موقت براى ورود و خروج زائران اربعين استفاده كنيم اما اساساً اولويت نخست كليه دستگاه‌ها مرز خسروى است.

دبير ستاد مركزى اربعين در پایان افزود: در حال حاضر در حوزه ارائه خدمات براى ورود زائران اربعين به كشور متمركز هستيم و سازمان مديريت بحران هم به دليل احتمال بارش برف و باران در حالت آماده‌باش قرار گرفته تا اگر مشكلى از لحاظ تردد خودرو به وجود آيد بتواند آن را ساماندهى كند.

انتهاى پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
مرزخسروي امنیت ندارد
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
اجرتان با امام حسین(ع)
زیارت همه زائرین قبول حق باشد.