سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوکان؛

به عمل آوردن سیر به روش هیدرو پونیک توسط محقق بوکانی

برای اولین بار در سطح منطقه محقق جوان بوکانی با ابتکاری نواورانه تواست سیر را به روش هیدرو پونیک پرورش و دوره جوانه زدن برساند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛هیوا آوان در باره این نواوری و ابتکار جدید به کانی پرس گفت: هر چند شیوه هیدرو پونیک اکنون به روش علمی در بسیاری از کشورهای جهان و حتی منطقه ما نیز انجام می شود ولی تا کنون این عمل روی سیر صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در این روش سیر درون محلولی از آب کهدر آن عناصر شیمیایی ای (ماکرو و میکرو) که گیاه به آنها نیاز دارد، قرار می گیرد تا گیاه بتواند به رشد خود ادامه دهد.

این جوان محقق بوکانی تصریح کرد: به علت اینکه سیر گیاهی هسته دار است بعد از ریشه گذاری در محلول سیر چند سانتی متر بالا کشیده می شود تا بتواند تولید محصول کند.

آوان ادامه داد: در این این شیوه میتوان سیر را در هر جای مثلا خانه به عمل اورد و همچنین از زیبایی جوانه آن به عنوان گل در خانه استفاده کرد.

کشت هیدروپنیکیاآبکشتشیوهٔ کشتبدون خاکمی‌باشد. در این نوع کشت متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه‌گیری کرده و به جای خاک با استفاده از آبی که به گیاه داده می‌شود با افزودن عناصر ماکرو و میکرو و نگهداشتن گیاه توسط مواد نگهدارنده بی‌اثر مانندپرلیت عملاً نیاز به خاک منتفی می‌شود.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
دستت بو نگرفت
افشین کوره
۱۹:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
خیلی عالی است.
افرین به جوانان کار آفرین.
به نظر من اگر به جوانان ما فرصت و امکانات کافی داده شود بسیار عالی وارد عرصه تولید و کار افرینی می شوند.