سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

تاکید بر ساماندهی کود حاصل از مرغداریها

مدیر کل دامپزشکی استان بر ساماندهی کود حاصل از مرغداریها به منظور پیشگیری از بیماریهای تنفسی طیور تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ سید بهمن نقیبی در جلسه مشترک با حضور مسئولین اتحادیه های مرغداران استان و کلینیسینهای متخصص طیور گفت : نقل و انتقال کود طیور تولیدی در واحدهای مرغداری یکی از عوامل اصلی در انتشار بیماریهای ویروسی محسوب می شود.

وی افزود: کود تولیدی در مرغداریها به عنوان یک محصول، ارزش اقتصادی دارد و مدیریت جمع آوری ، خرید و فروش و نقل وانتقال بهداشتی آن نقش بسزایی در کنترل بیماریها خواهد داشت.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به پیشگیری از شیوع بیماریهای تنفسی طیور گفت:در حال حاضر با نمونه برداریهای وسیع و انجام آزمایشات مربوطه ، همچنین اقدامات مشترک با دهیاریها،شوراها و خانه های بهداشت روستایی در اطلاع گیری به موقع از وضعیت بیماری در روستاها، گزارشی از شیوع بیماری تنفسی طیور در سطح استان نداشته ایم .

در این جلسه بر نظارت دقیق بر نحوه دپو ،خرید و فروش ونقل وانتقال کود در استان تاکید و مقرر شد با توجه به اعلام آمادگی تعاونیهای مرغداران برای تاسیس این مراکز جلساتی با مدیران استان برای ارائه طرحهای پیشنهادی تشکیل شود.

کلینیسینهای طیور حاضر در جلسه هم بر تداوم هشدارهای اداره کل دامپزشکی استان از طریق پیامک ، نامه و بروشورهای حاوی اطلاعات بهداشتی  تاکید کردند  و خواستار تداوم این روند در زمان گزارش بیماریهای طیور در سطح کشور و یا کشورهای همسایه شدند.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.