سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساره،جوانی به رنگ طلا از دیار شیراز

بانوی معلول کشورمان از جوانان توانمند ایران در رشته تیر اندازی است که باعث بهت و حیرت مسئولان جهانی این رشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساره جوانمردی دانشجو کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است که با وجود معلولیت نشان داد هیچ اتفاقی نمی تواند مانع اراده آدمی در کسب مدال طلای پارالمپیک شود.وی در حال حاضر کارمند اداره کل ورزش و جوانان استان فارس است.

ساره جوانمردی در بخش تفنگ بادی ۱۰ متر پارالمپیک ریو به مدال طلا دست یافت و توانست با کسب امتیاز ۱۹۳٫۴ رکورد جهانی را جابه‌جا کند. وی نخستین طلای کاروان ایران درپارالمپیک ۲۰۱۶را کسب کرد. ساره جوانمردی همچنین در ماده تپانچه خفیف ۵۰ متر میکس موفق به دریافت دومین مدال طلای خود در رقابت های پارالمپیک شد.

این موضوع بهانه ای شد تا گفتگوی خودمانی با دارنده طلای پارالمپیک ریو داشته باشیم:

از چه زمانی وارد رشته تیراندازی جانبازان و معلولین شدید؟

من با هدف آشنایی با رشته های ورزشی این حوزه وارد والیبال نشسته شدم و پس از حدود 6 سال فعالیت به این نتیجه رسیدم که می توانم در رشته انفرادی موفق تر عمل کم و از سال 86 وارد تیراندازی شدم و از سال 87 به عضویت تیم ملی در آمدم.

پارالمپیک ریو را چه طور ارزیابی می کنید؟

سطح مسابقات نسبت به پارالمپیک لندن افزایش چشمگیری داشت و قوانین نسبت به دوره قبل تغییرات زیادی کرده بود اما تیم ملی ما با تجربه ای که در مسابقات جهانی کسب کرده بود توانست خیلی خوب در ریو عمل کند و من در هردو رشته 10 و 50 متر موفق به کسب طلا شدم.

پاداش قهرمانی را دریافت کردید؟

خیر، با وجود اینکه دو ماه از رقابت های پارالمپیک می گذرد هنوز مراسم تجلیلی از قهرمانان و مدال آوران پارالمپیک انجام نشده و هیچ پاداشی پرداخت نشده است.

از وزیر جدید ورزش و جوانان چه انتظاری دارید؟

من از وزیر ورزش می خواهم که قول هایی که قبل از مسابقات پارالمپیک به ورزشکاران داده شد را عملی کنند چرا که ما سر حرف خود ماندیم و افتخارات زیادی را در ریو برای کشورمان رقم زدیم و اکنون نوبت مسئولین است که به وعده خود عمل کنند.

به افرادی که دارای معلولیت هستند چه توصیه و پیشنهادی دارید؟

متاسفانه دید منفی به افراد دارای معلولیت وجود دارد اما من ثابت کردم که معلولیت باعث محدودیت نمی شود و می توان در زندگی و ورزش هم موفق بود.پیشنهاد می کنم که افراد دارای معلولیت وارد ورزش جانبازان و معلولین شوند تا دنیای جدیدی را تجربه کنند.

چه مشکلاتی در ورزش دارید؟

جدا از این که افراد دارای معلولیت در سطح شهر برای رفت و آمد با مشکل مواجه هستند در ورزش هم مشکلات زیادی وجود دارد چرا که وسایل و تجهیزات ورزشی بسیار کم است یا در حد استاندارد نیست و باشگاه هایی که مخصوص ورزش جانبازان و معلولین باشد در تمام استان ها وجود ندارد.

هدفتان در زندگی و عرصه ورزش چیست؟

در زندگی شخصی به دنبال ادامه تحصیل هستم و تا جایی که فرصت کنم درس خود را ادامه می دهم و در ورزش نیز از الان هدفم طلای مسابقات پارآسیایی اندونزی و کسب سهمیه پارالمپیک 2020 است.

حرف آخر...

از مسئولین می خواهم که پاداش و حقوق قهرمانان پارالمپیک را هم سطح با  ورزشکاران المپیکی قرار دهند. از خانواده و مردم کشورم تشکر می کنم که در این مدت با دعای خیرشان به من کمک کردند تا به مدال طلای ریو دست پیدا کنم.

شاید این روایتی کوتاه و کوچکی از زندگی ساره جوانمردی بود بانوی تیراندازی که با وجود معلولیت توانست دو مدال طلای پارالمپیک ریو را کسب کند و در عرصه ورزش و زندگی موفق باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.