سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

مصرف 71 درصد ایرانی‌ ها از گیاهان دارویی

71 درصد ایرانی‌ ها گیاه دارویی مصرف می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، فاضل لاریجانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی درهمایش ملی گیاه باریجه در این واحد دانشگاهی گفت: ۷۱ درصد جمعیت ایران گیاهان دارویی مصرف می کنند.

وی افزود: این واحد با راه اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی یکی از رسالت ها و ماموریت های خاص خود را ارتقا دانش و نوآوری در این عرصه تعریف کرده است.

لاریجانی با ابراز خرسندی از فعالیت نزدیک به ۴۰۰ شرکت در عرصه گیاهان دارویی گفت: از این تعداد 100شرکت جزء شرکت های دانش‌ بنیان محسوب می‌ شود.

وی با بیان اینکه عرصه گیاهان دارویی عرصه گسترده، پویا و رو به رشدی است، افزود: در کشور ایران با توجه به پتاسیل، تنوع اقلیم و آب و هوا چنانچه عرضه گیاهان دارویی خوب هدایت و مدیریت شود، می تواند نقش مهمی در سلامت جامعه، اشتغال زایی و توسعه صادرات غیرنفتی و اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با اشاره به ویژگی های عرصه گیاهان دارویی و چند وجهی بودن آن گفت: عوامل مختلفی در رشد و توسعه این عرصه دخالت دارند از این رو سیاست گذاری هوشمندانه ای را می طلبد تا بتوان به گونه ای سازگار و متوازن عوامل مختلف هدایت تا منجر به توسعه پایدار در این عرصه شود.

لاریجانی یکی از آفت ها و چالش هایی که حوزه گیاهان دارویی با آن مواجه است را تخریب طبیعت و انقراض گونه های نادر در ایران دانست وافزود: اکنون با توجه به برداشت و جمع آوری گیاهان به نحوی غیراصولی و ناصحیح، می طلبد در این زمینه ها مقررات دقیق وضع شده و نظارت جدی اعمال شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.