سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

راهپیمایی اربعین یکی از مهم‏ترین عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است

امام جمعه خدابنده گفت: راهپیمایی اربعین یکی از مهم‏ترین عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ حجت الاسلام سید علی طالبی، ظهر جمعه در جمع نماز گزاران گفت: تقوا ابزار محکم و پناهگاه مطمئن الهی است و سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال دارد و همه آحاد جامعه باید تقوا پیشه کنند.

وی اظهار کرد: ما از تاریخ ریشه های مشترک حوادث را استخراج کنیم، چرا که برای امروز ما مفید و قابل استفاده است.

امام جمعه خدابنده گفت: اگر در جامعه ای یاد خدا کمرنگ شود آن جامعه به راحتی تن به گناه می دهد و وقتی خود را فراموش کرد به سمت گناه و خطا می رود.

طالبی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم اصفهان، گفت: مهمترین نیاز کشور بصیرت سیاسی و غافل نشدن از توطئه دشمن و «حفظ روحیه و جهت‏گیری انقلابی»، «اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی»، «ادامه پرشتاب مسیر رشد علمی»، «اتحاد و انسجام ملی» و «حفظ استحکام روحی و درونی» و «ایستادگی بر اصول انقلاب اسلامی» است.

وی به ۵ آذرماه روز و بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج یک پدیده بی سابقه است و بسیج و بسیجی مطابق نیازها و ضرورت های زمان حرکت می کند و در هر عرصه ای که نیاز باشد، به صحنه می آید.

وی افزود: یکی از مهمترین بایسته های بسیج امروز تقویت معنویت و اخلاق اسلامی است و بسیج باید همواره با پرچم معنویت و بصیرت در جامعه شناخته شود و الگوی بسیج عمار است که نماد بصیرت و روشنگری است.

امام جمعه خدابنده به پیاده روی اربعین اشاره کردو یاد آورشد: پیاده‏ روی اربعین مانور اقتدار و عظمت شیعیان در دنیا است و هیچ قدرتی جز سیدالشهدا(ع) و شیعه‏ نمی ‏تواند چنین اجتماع بزرگی را رقم بزند.

طالبی گفت: مراسم با شکوه پیاده روی و اجتماع عظیم اربعین حسینی نمایشی باشکوه از شور و شعوری است که می‏ تواند راه درمان بسیاری از دردهای جهان اسلام باشد.


انتهای پیام/ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.