سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز امیدواری آلمان در مورد عملی نشدن تهدید ترامپ در مورد برجام

یک نماینده پارلمان آلمان گفت: امیدوارم ترامپ به تهدیدش علیه توافق هسته‌ای ایران عمل نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی از مسکو نوشت: یک نماینده ارشد پارلمان آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور امیدوار است دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا به تهدیدهای خود در خصوص پاره کردن موافقتنامه های مربوط به آب و هوا و همچنین توافق هسته ای ایران عمل نکند.

«گرنوت ارلر» عضو کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان در این باره گفت: «برای ما، نتیجه انتخابات آمریکا مایه شگفتی بود. اکنون امیدوار هستیم همه آنچه که (توسط رئیس جمهور منتخب) اعلام شد، اجرا نشود.»

وی افزود برلین در خصوص خروج ترامپ از موافقتنامه شش کشور قدرتمند با تهران به شدت نگران است.

این نماینده پارلمان آلمان که به روسیه سفر کرده است، در نشست با «کنستانتین کاساچف» همتای روسی خود افزود: «ما به مدت 12 سال مشغول مذاکره درباره موافقتنامه هسته ای با ایران بودیم. اکنون از خود می پرسیم آیا آمریکا از این موافقتنامه خارج خواهد شد یا نه.»

ترامپ در جریان کارزار انتخابایت خود، موافقتنامه هسته ای با ایران را فاجعه بار توصیف کرد. وی همچنین در واکنش به هشدارهای مطرح شده در خصوص پدیده گرم شدن جهان، از این گزارش ها انتقاد کرد و گفت چنین اخباری دروغ ساخته شده توسط چینی ها است.

رئیس جمهور منتخب آمریکا همچنین گمانه زنی هایی را در خصوص خروج آمریکا از موافقتنامه آب و هوای پاریس مطرح کرد. موضوع این موافقتنامه، کاهش میزان تولید گازهای آلاینده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.