آنگلا مرکل در نامه ای مدعی شد عادی سازی روابط با ایران در گروی به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از سوی تهران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی نوشت: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در یک نامه تازه منتشر شده مدعی شد عادی سازی روابط با ایران در گروی به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی تهران است. در این نامه آمده است: «تا زمانی که تهران موجودیت اسرائیل را به رسمیت نشناسد، روابط کامل و عادی با ایران میسر نخواهد بود.»

این نامه روز سه شنبه از سوی آنگلا مرکل در پاسخ به پرسش دو ماه پیش «ولکر بک»، رئیس کمیته پارلمانی دوستی با اسرائیل، منتشر شد. در آن زمان رسانه ها از تمایل دولت آلمان به دعوت از دولتمردان ایرانی خبر دادند. 

«فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه و «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان خواستار دعوت رئیس جمهور ایران به برلین شدند. در پاسخ ولکر بک، که نماینده حزب سبز در پارلمان آلمان است، از دولت مرکل خواست تا فریب عادی سازی روابط دیپلماتیک با ایران را نخورد. 

اشتاین مایر طرفدار سرسخت توافق هسته ای ایران بود و پیش از این نتانیاهو را به دلیل مخالفت با این توافق به شدت مورد انتقاد قرار داده بود. گابریل نیز کمتر از یک هفته پس از توافق هسته ای، در رأس یک هیئت تجاری برای آغاز روابط به تهران سفر کرد.

با این حال، مرکل در پاسخ به پرسش ولکر بک به وی اطمینان داد از دولت ایران خواسته است تا حقوق اسرائیل را به رسمیت بشناسد. همچنین در این نامه آزمایش موشکهای بالستیک و تهدیدات ضداسرائیلی از سوی ایران محکوم شده است.

مرکل همچنین با مطرح کردن سخنانی بی اساس، نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرد و مدعی شد: «در دوره ریاست جمهوری روحانی امید بهبود در اوضاع ایران را داشتیم؛ اما اینطور نشد.»

مصداق نقض حقوق بشر به ادعای مرکل و ولکر بلک، ممنوعیت ازدواج همجنسگرایان در ایران است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
بیچاره المانی ها بعد هیتلر چقد خار و بیچاره شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
مرگ بر صهیونیسم
Kazakhstan
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
مااسرائیلم به عنوان طویله ای قبول نداریم دیگه برسه کشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
قطعا اسرائیل به رسمیت شناخته نخواهد شد.

در این مسئله شک نکنید.
Singapore
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
گمشو پیرزن .... هیتلر کجایی ببینی این دلقک چی میگه !
آخرین اخبار