سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اداره آمار اروپا: بیش از یک چهارم کودکان اروپایی در معرض فقر هستند

بر اساس تازه‌ترین آمار منتشره از سوی اداره آمار اروپا، بیش از یک چهارم کودکان اروپایی در معرض فقر قرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس تازه ‌ترین آمار منتشره از سوی اداره آمار اروپا موسوم به «یورواستات»، بیش از یک چهارم کودکان ساکن 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، در معرض خطر فقر و محرومیت اجتماعی هستند.

براساس آمار منتشره از سوی یورواستات، حدود 25 میلیون کودک ساکن 28 کشور عضو اتحادیه اروپا یعنی چیزی در حدود 26.9 درصد جمعیت صفر تا 17 سال اروپا طی سال 2015 میلادی در معرض فقر قرار داشته ‌اند.

این گزارش افزود: این بدان معنی است که این افراد در یکی از سه وضعیت و شرایط زیر قرار دارند: 1-خطر فقر پس از انتقال اجتماعی؛ 2- محرومیت مادی شدید؛ 3- خانواده‌هایی با درآمد بسیار اندک.

بر اساس این آمار، درصد کودکان در معرض فقر در رومانی از 27 کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا بیشتر است به گونه‌ای که 46.8 درصد کودکان رومانیایی در معرض فقر قرار دارند. این در حالی است که شورای اروپا، 30 سپتامبر گذشته با اشاره به افزایش شمار قربانیان این معضل، از رومانی خواست که اقدامات بیشتری را در این خصوص انجام دهد.

پس از رومانی، بلغارستان با 43.7 درصد، یونان با 37.8 درصد، مجارستان با 36.1 درصد، اسپانیا با 34.4 درصد و ایتالیا با 33.5 درصد از لحاظ مواجهه کودکان با معضل فقر در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.