سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

خرید بیش از یک میلیون تن چغندرقند در آذربایجان غربی

آغاز فصل برداشت چغندرقند در استان تا کنون بیش از یک میلیون و 92 هزار تن چغندرقند توسط کارخانه‌های قند استان خریداری شده است.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان این مطلب اظهار کرد: امسال 30 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندر قند قرار گرفته که این میزان اراضی عمدتا" در شهرستان های جنوبی استان قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود یک میلیون و 800 هزار تن چغندر قند در استان تولید شود.

جمشید دارا با اشاره به میزان خرید چغندر قند تا کنون توسط پنج کارخانه قند استان، گفت: تا کنون میزان 335 هزار و 400 تن توسط کارخانه قند ارومیه، 212 هزار و 159 تن کارخانه قند خوی، 196 هزار و 531 تن کارخانه قند نقده، 145 هزار و 751 تن کارخانه قند میاندوآب و 202 هزار و 620 تن نیز توسط کارخانه قند پیرانشهر از چغندرکاران استان خریداری شده است .

وی با اشاره به وضعیت آب مصرفی در بخش کشاورزی و بحران کم‌ آبی دریاچه ارومیه ، با بیان اینکه در مزارع چغندرقند از روش‌های آبیاری تحت فشار از جمله آبیاری بارانی و نوار تیپ استفاده می‌‌شود، خاطرنشان کرد: با تجهیز اراضی زیر کشت این محصول به سیستمهای نوین آبیاری شاهد افزایش راندمان و بهره‌وری بیش‌تر از آب در مزارع چغندرقند هستیم.

این مسئول با بیان اینکه برداشت چغندرقند از مهر ماه امسال آغاز شده است، یادآور شد: برداشت چغندرقند تا ده دی‌ماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.