سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

انتقاد فرماندار اردکان نسبت به بی توجهی پیوست فرهنگی

فرماندار اردکان از کم توجهی به پیوست فرهنگی در اجرای طرح ‌های صنعتی و معدنی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛هادی مقیمی در دیدار با کتابداران شهرستان اردکان افزود:بررسی ها نشانگر این هست که در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای پروژه‌های صنعتی و معدنی، به پیوست فرهنگی کمتر توجه می‌شود و اگر به این مهم توجه شود، بهره‌وری در این صنایع و معادن بالاتر خواهد رفت.

وی در این دیدار که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد ، کتاب را سرمایه‌ای ارزشمند دانست که متاسفانه در جامعه ما کم‌ترین بها به آن داده می‌شود.

وی سرانه پایین مطالعه کتاب در کشور را تاسف‌بار خواند و اظهار داشت :باید جامعه‌ای که سابقه تمدن دیرینه دارد را به مساله مهم کتابخوانی حساس کرد.

فرماندار اردکان همچنین ضمن اشاره به آمار پایین اعضای کتابخانه‌ها در شهرستان اردکان افزود: این شهرستان دانشمندان و اندیشمندان زیادی را به جامعه تحویل داده است و عضویت تنها 5 هزار نفر در کتابخانه‌ها، جای تامل و بازنگری جدی دارد.

وی تصریح کرد: اگر به اندازه نیمی که برای خوراک؛ پوشاک ودیگر موارد زندگی هزینه می‌شود، برای خرید کتاب و مطالعه کتاب نیز هزینه کنیم جامعه ما دچار تحول اساسی و رو به رشد خواهد شد.
 
مقیمی خاطرنشان کرد: متأسفانه به گواه آمار و ارقام، در اکثر تحصیلکردگان جامعه درک درستی از اهمیت کتاب، دانایی و کتابخوانی در توسعه جامعه وجود ندارد و عوام‌زدگی در بخشی از این طبقه نیز وجود دارد.

فرماندار اردکان با انتقاد از مدرک‌گرایی در جامعه گفت: با کمال تاسف باید پذیرفت که تحصیلات تکمیلی در کشور ما به سمت کسب مدرک پیش رفته است و تنها عده اندکی برای روشن‌شدن ضمیر و آگاهی‌یابی به سمت تحصیلات عالیه رفته‌اند.

مقیمی در پایان با تقدیر از فعالیت کتابداران و کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان گفت: انس‌گرفتن با کتاب، موجب آرامش درونی و پرورش روح می‌شود.

در ابتدای این مراسم، جمعی از کتابداران شهرستان اردکان مسائل و دیدگاه‌های خود را با فرماندار اردکان در میان گذاشتند و در پایان با اهدای گل و هدیه از آنان تجلیل شد.

اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.