مشکلات معادن بیشه در بافق به زودی حل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر کل منابع طبیعی یزد گفت: معادن بیشه در سال های گذشته واگذار شده و الان هیچگونه فعالیتی ندارد و به منظور ادامه و تمدید کار در معدن اداره صنعت، معدن و تجارت نیاز به استعلام منابع طبیعی ندارد اما برای رفع مشکل جلسه ای با حضور مدیر کل صنعت، معدن و تجارت،مدیر کل محیط زیست و فرمانداری بزودی تشکیل می شود.

محمد رضا آخوندی افزود: تصرف ۲۶۹ هکتار از اراضی ملی استان یزد به ارزش ۲۶ میلیارد رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ پرونده در سطح استان تشکیل شده است گفت: این پرونده ها به صورت تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی ملی بوده است.

وی با اشاره به آفت بوته های قیچ در دشت لرد شیطور تصریح کرد: به منظور مبارزه با این آفت ۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم با حمایت های فرمانداری و منابع طبیعی استان تا پایان سال این مشکل نیز مرتفع گردد.

وی با بیان اینکه با توجه خشکسالی در سال ۹۴ و ۹۵ بهره برداری از گیاهان دارویی و صنعتی ممنوع است خاطر نشان کرد: با صدور مجوز برداشت و تعیین نوع قالب بهره برداری گونه گیاه مشخص و و پس از پرداخت حق و حقوق و بهره مالکانه برداشت انجام می شود.

آخوندی از اجرای عملیات بیولوژیک هزار و ۴۰۰ هکتار در محوطه گود گوار خبر داد و افزود: ادامه پروژه بیابان زدایی این محل جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری است و به محض تامین مالی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.