سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پل کیتینگ: استرالیا با وجود ترامپ باید راه خود را از آمریکا جدا کند

نخست وزیر اسبق استرالیا تاکید کرد پس از انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، کانبرا باید راه خود را از واشینگتن جدا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رهبران سیاسی استرالیا و سیاستمداران این کشور اکنون در حال بررسی روابط آینده استرالیا با آمریکا و احتمال تغییرات در این روابط هستند. رادیو 'اس.بی.سی' روز سه شنبه از دیدگاه رهبران این کشور و رهبران پیشپین به این روابط پرداخت.

'پل کیتینگ' نخست وزیر اسبق استرالیا از حزب کارگر گفت: اکنون زمان بریدن برچسب است. اکنون با انتخاب ترامپ در آمریکا زمان آن فرا رسیده است تا استرالیا نیز مسیر سیاست خارجی خود را از کاخ سفید جدا کند.

وی به شبکه 'ای.بی.سی' گفت: این باور که تصمیم های مربوط به سیاست خارجی استرالیا به صورتی خودکار و غیر ارادی گرفته می شود، اشتباه است.

نخست وزیر اسبق استرالیا با تاکید بر اینکه سیاست خارجی استرالیا تاکنون دنباله روی از آمریکا بوده است، گفت: این سیاست را دقیقا از زمانی که من سمت دولتی خود را در دوره سال های هاوارد ترک کردم، در زمان جنگ عراق انجام داده ایم.

ما کمابیش از آن سال ها به بعد همواره سیاست خارجی دنباله روی خود از ایالات متحده آمریکا را حفظ کرده ایم و اکنون زمان آن فرا رسیده که این برچسب را بکنیم. اکنون زمان آن رسیده که از این شرایط خارج شویم.

از دیدگاه تاریخی، استرالیا همواره روابطی نزدیک با آمریکا برقرار کرده است. این امر شامل اتحاد دفاعی نظامی بین دو کشور نیز می شود.

اظهارات نخست وزیر اسبق استرالیا در خصوص روابط استرالیا با آمریکا در حالی عنوان می شود که 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا به عموم استرالیایی ها اطمینان داده است این روابط در آینده نیز ادامه می یابد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.