سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

رونق صادرات بید قرمز محلات به خارج از کشور

باغداران پرتلاش محلاتی این روزها مشغول برداشت ، بسته بندی و صادرات بید قرمز این شهرستان به خارج از کشور هستند .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ کلیه مراحل کاشت، داشت و برداشت بید قرمز در یکی از روستاهای محلات بنام بزیجان انجام شده و پس از برداشت به پایانه صادراتی گل و گیاه محلات منتقل و مراحل ریشه شویی، سرت کردن و بسته‌بندی صورت پذیرفته و جهت صادرات به فرودگاه امام حمل می‌شود.
رضا ملکی رییس اداره صنعت معدن وتجارت شهرستان محلات با اشاره موقعیت مناسب جغرافیایی محلات برای پرورش گل و گیاهان زینتی یکی از پتانسیل‌های صادراتی شهرستان محلات  را بید قرمز دانست که سالانه در حدود دو میلیون دلار برای کشور و شهرستان محلات ارزآوری  دارد.
ملکی کشورهای هدف صادرات بید را اتحادیه اروپا، آمریکا و ژاپن   دانست و گفت: بید قرمز یکی از گیاهان تزیینی مورد توجه کشورهای اروپایی و آمریکایی و بعضا شرق آسیا بوده که برای مراسم عید پاک و مراسم ژانویه به عنوان یک نماد و گیاه دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل بازارهای مذکور مشتاق استفاده از این محصول هستند .
وی ادامه داد : میزان صادرات گل و گیاهان زینتی از شهرستان محلات سالانه 12میلیون دلار بوده که بخشی از آن مربوط به صادرات بید قرمز است .
انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، بید ، قرمز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.