سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز مرکز تحقیقاتی جامع و 13 آزمایشگاه استانی/ سرعت تشخیص آلاینده‌ها و تقلبات غذایی افزایش می‌یابد

رییس سازمان و غذا و دارو گفت: هدف اصلی از افتتاح پروژه‌‌های غربالگری اختلالات بیماران متابولیک و تشخیص آلایندگی غذایی پیدا کردن افراد توانمند و تجهیز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو صبح امروز در مراسم راه‌اندازی تشخیص تقلبات آلایندگی غذا و کشت غربالگری اختلالات بیماران متابولیک نوزادان در پژوهشکده نیایش با اشاره به استارت این طرح‌ها در سال 92 اظهار داشت: این پروژه‌ها در سال 93 اجرایی و با حمایت معاونت علمی فناوری و مرکز تحقیقات ملی و فناوری در شورای راهبردی به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: ساختارهای دولتی برای بسیاری از امور کارساز نیست و مرز ملی فناوری تمام برنامه‌های آموزشی و بین‌المللی را خارج از سازمان غذا و دارو با حمایت معاونت علمی انجام داده است و یک مرکز تحقیقاتی در دانشگاه شهید بهشتی تحت عنوان مرکز تحقیقات غذا ایجاد و بر این پروژه تأکید خاصی دارند.

دیناروند ادامه داد: مأموریت اساسی سازمان غذا و دارو تشخیص آلاینده‌های غذایی بوده و مردم نسبت به اجرای این مأموریت به وزارت بهداشت و این سازمان اعتماد کافی دارند.

وی اظهار داشت: هدف این پروژه تجهیز آزمایشگاه و مراکز مختلف تحقیقاتی است به طوری که 13 مرکز تحقیقاتی در سراسر کشور مجهز می‌شوند.

دیناروند با بیان اینکه 13 آزمایشگاه و یک آزمایشگاه مرکز تحقیقاتی مأموریت ویژه‌ای برای تشخیص آلاینده‌ها دارند، افزود: دستگاه‌های ما پیشرفته و افراد حاضر در این آزمایشگاه توانمند هستند و در این مراکز تحقیقاتی آلاینده‌های غذایی با سرعت و دقت بالایی تشخیص داده می‌شوند.

وی تأکید کرد: افزودنی‌های غیرمجاز که حدی برایش تعیین شده است باید با سرعت بالایی جواب داده شود و هدف این پروژه پیدا کردن توانمندی در سرعت بالای تشخیص است.       

رییس سازمان غذا و دارو گفت: کارهای ما در زمینه سموم و آفت کش در حوزه تشخیص بسیار بیشتر بوده است و اعتبار این پروژه‌ها مبلغی در حدود 60 میلیارد تومان است که بخشی از اعتبار آن در سازمان غذا و دارو تأمین و بقیه آن محل ردیف و بودجه است کاملا مشخص است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.