سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

کشف لایه های جدید معماری در حین مرمت ایوان خانه تاجور

در حین مرمت ایوان خانه تاجور،لایه های جدید معماری کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حین لایه برداری از ایوان، لایه های جدید از کاه گل و طاقچه های کار شده با حاشیه های گچی نمایان شد، که پس از پاکسازی و بیرون آمدن این آثار،کار مرمت آن آغاز و به همان صورت قبل مرمت شد.

صالحی با بیان اینکه در این مرحله از مرمت 50 میلیون ریال هزینه شده است، افزود: خانه تاجور به شماره 5131 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که تحت حفاظت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی است .

وی با بیان اینکه این خانه که یکی از بناهای ماندگار شهر خوسف است که در بافت تاریخی خوسف واقع شده است ،گفت: قدمت آن مربوط به دوره ی قاجار و ورودی های آن در دو ضلع عمود برهم آن واقع شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف با بیان اینکه در قسمت ميانی اين بنا حياط مركزی قرار گرفته كه اتاق ها و ايوان های حياط در اطراف آن قرار گرفته‌اند،افزود:تزیينات آن شامل تيغه‌های نمايی كارشده بر روی آن و گچ كاری های سقف ايوان اصلی آن است.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.