سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذوالفقاری مطرح کرد؛

150 هزار مددجو فاقد مسکن هستند/ 25 درصد منابع از مشارکت‌های مردمی است

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: فرهنگ‌سازی برای افزایش نوع دوستی که از جمله راه‌های مبارزه با فقر به شمار می‌رود، یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی محمد ذوالفقاری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری امروز(دوشنبه) با اشاره به عملکرد هفت ماهه امسال در حوزه مشارکت وبررسی وضعیت خیریه ها و شبکه های نیکوکاری اظهار کرد: کمیته امداد در دور جدید خدمت رسانی از فروردین سال قبل با رویکرد مدیریت جهادی و با نیت سرعت در پاسخگویی و ارتقای سرمایه اجتماعی همچنین فقرزدایی و تقویت حوزه مشارکت‌های مردمی شکل گرفت.

وی افزود:کمیته سعی دارد در حوزه محرومیت زدایی با مشارکت بیشتر مردم، حجم خدمت رسانی و درمان‌گری فقر را افزایش دهد.

ذوالفقاری ادامه داد: اصلاح روند صدقه دهی در کل کشور و قرار دادن سهم انقاق در سبد هزینه خانوار، پاسخگویی به نیازهای خیرین و مشترکین صندوق‌های صدقات از جمله مهم‌ترین اهداف کمیته محسوب می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تصریح کرد: به منظور پاسخگویی و برآورده‌سازی بهتر نیازهای حامیان از روند انتقال پول و دریافت اطلاعات لازم، استفاده از شبکه‌های مجازی در اولویت سازمان است.

وی گفت: در طول هفت ماه گذشته 163 میلیارد تومان در حوزه دریافت صدقه، 237 میلیارد تومان در مجموع طرح‌های برکت، تاج گل و طرح‌های خرد از جمله گوشت قربانی، 161 میلیارد تومان در طرح محسنین، 41 میلیارد تومان زکات نقدی، 32 میلیارد تومان زکات غیر نقدی، 130 میلیارد تومان فطریه کفاره، دریافت کمک داشته‌ایم.

ذوالفقاری در ادامه تأکید کرد: با وجود دریافت کمک‌های فراوان ولی هزینه‌های فقر بالاتر از میزان کمک‌هایی است که در اختیار داریم به طوری که 25 درصد منابع توسط مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود و با توجه به اینکه تکیه اصلی کمیته امداد، مردم هستند سعی داریم مشارکت‌های مردمی را افزایش دهیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد افزود: در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر و شناسایی  خیرین هستیم و سعی داریم تا از ظرفیت آن‌ها به طور کامل استفاده کنیم و از خیرینی هم که امکان کارآفرینی، تهیه جهیزیه و دیگر خدمات به مددجویان را دارند، بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 150 هزار مددجو فاقد مسکن هستند که در تلاش هستیم با حمایت خیرین به این افراد کمک کنیم زیرا نگاه کمیته به خیر به عنوان یک همراه است و هدف جا‌انداختن فرهنگ نوع دوستی در جامعه است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: کمیته تلاش می‌کند تا با گسترش فرهنگ خیرخواهی از توسعه فقر جلوگیری کند و به  همین منظور به دنبال کاهش سن خیرین در جامعه هستیم تا جوانان و نوجوانان به این سمت روی آورند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.