سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

دانش آموزان عامل توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزان مهمترین عامل توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه هستند و باید از این منظر بر هدایت دانش آموزان به سمت کتاب و کتابخوانی بیش از پیش سرمایه گذاری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا کاظمی در در مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در مدرسه دخترانه مصلی نژاد مشهد افزود: هم اکنون سرانه کتاب برای دانش آموزان در این استان 5.8 است به این معنا که برای هر دانش آموز 5.8 جلد کتاب در آموزش و پرورش وجود دارد.
وی به سرانه پائین کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و گفت: این در حالی است که شاخص کتابخوانی و مطالعه از شاخصهای توسعه می باشد و باید این شاخص در کشور ما افزایش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: ابزار برقراری ارتباط معلم با دانش آموز و تعلیم در آموزش و پرورش کتاب لذا اصلی ترین کار آموزش و پرورش توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
کاظمی افزود: باید علاوه بر اینکه کتاب ابزار رسمی در آموزش است یک فعالیت فوق برنامه برای دانش آموزان نیز باشد تا آنان به منظور ارتقا علم و دانش خود نسبت به کتاب احساس نیاز داشته باشند.
وی گفت: در آموزش و پرورش تلاش شده با توسعه کتابخانه های مدارس و کتابخانه های کلاسی نسبت به افزایش دسترسی دانش آموزان به کتاب و نیز مطالعه آنان کمک شود.
انتهای پیام// م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.