سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

صادرات و تلاش تعاونی مرزنشینان سیستان وبلوچستان مثال زدنی

سهم 20 درصدی صادرات مرزی کشور در سال گذشته حاصل تلاش تعاونی های مرزنشین سیستان و بلوچستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه با تعاون گران استان گفت: سال گذشته در مجموع 575 میلیون دلار صادرات توسط تعاونی های مرزنشینان 17 استان کشور انجام شده است که سیستان و بلوچستان با 116 میلیون دلار صادرات، سهم 20 درصدی در این بخش به خود اختصاص داده است.

 سید حمید کلانتری آموزش و تقویت خودباوری را نیاز تعاونی های کشور دانست و افزود: اشتغال پایدار و صادرات محور؛ با استفاده از ظرفیت تعاونی های خرد و متوسط و تعاونی های مرزی می تواند علاوه بر سودآوری و درآمدزایی برای خانوارها، امنیت مرزهای کشور را نیز تثبیت کند.

وی گفت: تعاونی های سیستان و بلوچستان می توانند علاوه بر محصولات این استان، محصولات دیگر استانها را نیز از طریق این استان به بازار کشورهای همجوار صادر کنند تا بازار این کشورها که متقاضی بسیار زیاد کالاهای ایرانی هستند را هم در اختیار بگیرند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اختصاص 70 درصد اعتبارات بانک توسعه تعاون به تعاونی های سطح کشور افزود: 100 درصد این تسهیلات توسط صندوق ضمانت سرمایه گزاری بخش تعاون تضمین می شود.

سید حمید کلانتری گفت: 25 درصد همه ی فعالیت های تعاونی ها در هر صنف و رسته در کشور معاف از مالیات هستند که می تواند زمینه را برای صادرات و واردات کالا تسهیل نماید.
انتهای پیام/گ

برچسب ها: صادرات ، تلاش ، مرزنشینان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.