سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

حوادث آمریکا بیانگر رو به زوال رفتن این کشور است

امام جمعه کاشان گفت : حوادث آمریکا بیانگر رو به زوال رفتن این کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله عبدالنبی نمازی در نشست شورای زکات شهرستان کاشان با بیان این که آمریکا درون خودش نیز دچار تضاد شده است، اظهار کرد: ملت آمریکا نیز فهمیده اند سران این کشور شایستگی حکومت بر آن ها را ندارند.
وی با اشاره به ظلم ها و جنایت هایی که آمریکا در سراسر جهان انجام داده است، افزود: این کشور با سیاست های غلط در بسیاری از کشورها جنگ افروزی کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری این که آمریکا به حدود 50 کشور جهان حمله نظامی کرده است، خاطرنشان کرد: این آتش افروزی ها زمینه نابودی آمریکا را فراهم آورده است.
آیت الله نمازی گفت: نکته مهمی از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شد و ایشان فرمودند که من افق آینده را روشن می بینم و این افق روشن با تکیه بر آیات قرآن کریم و اهل بیت (ع) است.
وی تاکید کرد: اگر همه مسئولان نظام از ظرفیت ها و ثروت های نامتنهایی که خداوند سبحان به ما عطا فرموده برای اداره کشور استفاده کنند، آینده جهان از اسلام خواهد بود.
امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیاتی از قرآن مجید، ایمان به غیب، اقامه نماز و پرداخت زکات واجب و مستحب را نشانه تقوا در جامعه دانست.
وی گفت: اگر در نظام اسلامی خوب برنامه ریزی شود، قوه مقننه خوب قانون گذاری کند و قوه مجریه نیز وظایف خود را خوب اجرا کند، تمام مشکلات جامعه برطرف می شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از اسلام به عنوان کامل ترین دین یاد کرد و گفت: اسلام برای تمام امور جامعه برنامه و دستور دارد.
آیت الله نمازی هم چنین با تاکید بر پرداخت زکات توسط قشرهای مختلف مردم تصریح کرد: هم اکنون در برخی نقاط کشور افرادی وجود دارند که توان پرداخت پول درمان و دارو یا هزینه تحصیل فرزندان خود را ندارند.
وی با اشاره به این که برخی افراد در خانواده های بی بضاعت از هوش و استعداد بالایی برخوردارند اما به علت عدم استطاعت مالی نمی توانند درس بخوانند، خواستار پرداخت بخشی از زکات به این افراد شد.
در این نشست بخشداران شهرستان کاشان نیز به ارائه گزارشی از عملکرد شورای زکات در روستاها پرداختند.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.