سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

پرداخت 100 میلیارد تومان وام ازدواج

استاندار گفت : یکی از دستاوردهای سفر رییس جمهور پرداخت 100 میلیارد تومان وام ازدواج است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با محوریت بررسی عملکرد بانک ها افزود : این میزان وام به ده هزار نفر پرداخت شده است .



وی از مدیران بانک ها خواست تا پایان آبان ماه به تعهدهای خود برای اعطای تسهیلات ازدواج عمل کنند.

فریدون همتی همچنین جایگاه استان را در رابطه با روند اعطای تسهیلات طرح رونق تولید از سوی بانک ها مطلوب نداست و گفت : مدیران عامل بانک هایی که مکلف هستند در طرح رونق تولید با اعطای تسهیلات مشارکت کنند باید تا پایان این ماه پرونده های انعقاد قرارداد با صاحبان بنگاه های اقتصادی را  برای دریافت وام  نهایی کنند.

استاندار بر توجه به عدالت در توزیع تسهیلات بانکی طرح رونق تولید تاکید کرد و گفت :این منابع بانکی که به عنوان سرمایه در گردش در اختیار بنگاه های اقتصادی قرار می گیرد باید با توجه به اولویت و نیاز واحدها به آنها ارائه شود.

استاندا از بررسی عملکرد بانک های استان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه  درباره اجرای دستورالعمل های بانک مرکزی و انجام تعهدهای خود در طرح رونق تولید  هم خبر داد و گفت:نتایج این بررسی را به بانک مرکزی ارسال خواهد شد  تا مدیران دارای عملکرد مثبت تشویق شوند  و مدیران ضعیف  مورد بازخواست قرار گیرند.

همتی  در ادامه از فرمانداران خواست تا خود به همراه نماینده مجلس حوزه انتخابیه مربوطه و امام جمعه مرکز شهرستان از واحدهای تولیدی بهره مند از تسهیلات رونق تولید بازدید کنند و در جریان نقاط ضعف و قوت این طرح قرار بگیرند.

استاندار در ادامه با بیان اینکه صاحبان برخی بنگاه های اقتصادی برای فرار از مالیات از یک سو و دریافت تسهیلات بانکی از سوی دیگر دو دفتر مالی و صورتحساب متفاوت را به بانک ها و امور مالیاتی ارائه می کنند،گفت :این بنگاه ها باید شناسایی شوند تا وضعیت خود را مشخص کنند.

همتی همچنین بر تقویت مشاغل خرد و خانگی در استان تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید به کارگاه های تولید کفش در دانسفهان که تعداد آنها به بیشتر از 60 مورد می رسد و دارای  دو هزار نفر اشتغال است، تسهیلات سرمایه در گردش اعطا کرد.

استاندار گفت: اگر به میزان 100 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار کارگاه های تولید کفش در دانسفهان قرار بگیرد، این کارگاه ها می توانند به میزان راه اندازی یک مجتمع پتروشیمی اشتغال زایی کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.