سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از پیروزی میلیاردر جنجالی در انتخابات؛

ادامه اغتشاشات در آمریکا برای سومین شب پیاپی/ تجمع آمریکایی‌ها در مقابل محل زندگی ترامپ در نیویورک+ تصاویر

مخالفان رئیس جمهور منتخب آمریکا، در سومین شب متوالی در این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان به انتخاب دونالد ترامپ روز جمعه در سومین شب متوالی در چند شهر آمریکا تجمع اعتراضی برپا کردند.

هزاران نفر در خیابان‌های میامی، آتلانتا، فیلادلفیا، نیویورک، سانفرانسیسکو و پورتلند در ایالت ارگون جمع شدند و علیه اظهارات جنجالی ترامپ درباره مهاجران، مسلمانان و زنان تظاهرات کردند.

در میامی، چند هزار فعال آمریکایی در مرکز شهر تجمع کردند. چند صد نفر نیز به سمت یک اتوبان رفتند و مسیر دو طرف آن را  مسدود کردند.

در نیویورک نیز معترضان در پارک واشینگتن اسکوئر و برج ترامپ، محل زندگی وی در خیابان پنجم این شهر تجمع کردند.

ترامپ که ابتدا معترضان آمریکایی را تحت تاثیر رسانه‌ها خوانده بود روز جمعه موضع خود را تغییر داد و آنها را ستود.

وی روز جمعه گفت: «به این حقیقت که گروه‌های کوچکی از معترضان شب گذشته برای کشور بزرگ ما علاقه نشان دادند عشق می‌ورزم. ما همه گرد هم خواهیم آمد و افتخار خواهیم کرد.»

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد: نیروهای پلیس آمریکا به سوی تظاهرکنندگان معترض به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در شهر پورتلند ایالت اورگان، گاز اشک آور شلیک کردند.

 
شبکه سی ان ان نیز اعلام کرد: حداقل در بیست و  پنج شهر آمریکا ضد دونالد ترامپ  تظاهرات برگزار شد.

از سه شنبه گذشته و بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بیست و پنج شهر این کشور، گروه های بزرگی از مخالفان دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید، این کشور تظاهرات برگزار کردند.

خبرنگار سی ان ان هم در گزارشی در این خصوص گفت خشم و بی اعتمادی مردم آمریکا به رئیس جمهور جدید این کشور باعث شده است که مردم در مناطق مختلف از جمله شهر آتلانتا باعث شده است که صدها نفر به خیابان ها بیایند و مخالفت خود را با ریاست جمهوری دونالد ترامپ اعلام کنند. 

خبرنگار سی ان ان افزود بسیاری از کسانی که در روزهای اخیر در مناطق مختلف آمریکا در اعتراض به دونالد ترامپ تظاهرات کرده اند، اعلام کرده اند که به هیچ وجه انتظار نداشتند که ترامپ در این انتخابات برنده شود و همه آنها صبح چهارشنبه منتظر بودند که پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات اعلام شود.

خبرنگار سی ان ان گفت: بسیاری از حامیان  هیلاری کلینتون اکنون معتقدند سیستم  جاری آمریکا به آنها خیانت کرده است. حامیان هیلاری کلینتون می گویند همانگونه که شانزده سال پیش در جریان شرکت ال گور در انتخابات ریاست جمهوری آرای مردمی به وی لحاظ نشد این بار هم  آرای مردمی به هیلاری کلینتون لحاظ نشده و  بار دیگر جمهوریخواهان در برابر دمکرات ها به  پیروزی دست یافته اند.






انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۵
تظاهرات مردم امریکا بیداری نیست
نوعی باج خواهی فراماسونریست که ترامپ را تسلیم خود کنند تا از چنگ پوتین بیرون بیاید